به گزارش خبرگزاری رویترز، این در حالی است که آتن هرگونه استفاده نظامیان‌شان از گلوله‌های جنگی علیه مهاجران را رد کرده است.

در این ویدیو مهاجرانی تلاش می‌کنند از یک حصار بالا بروند و یک سرباز از سمت مقابل این حصار به سمت آنها شلیک می‌کند.

یک مقام ترکیه‌ای اظهار کرد: این تصاویر روز شنبه در نزدیکی گذرگاه مرزی تازاکوله میان ترکیه و یونان ضبط شده و در آن یک سرباز یونانی گلوله‌های جنگی شلیک می‌کند.

با این حال رویترز گفت که صحت این ویدیو را نمی‌تواند هنوز تایید کند.

ترکیه روز ۲۸ فوریه اعلام کرد: دیگر جلوی ورود مهاجران از مرزهایش به اروپا را نمی‌گیرد چرا که دیگر قادر به مدیریت میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی در خاک خود نیست.

همچنین ترکیه اعلام کرد که نمی‌تواند هجوم موج جدیدی از مهاجران از سمت شمال شرق سوریه به خاکش را تحمل کند.

اسماعیل جاتاکلی، معاون وزیر کشور ترکیه با انتشار ویدیوی مذکور در توییتر گفت: ما شاهد تمدن اروپایی در محل مرزمان با یونان هستیم.

با این حال یک مقام دولت یونان در اظهارنظر درباره این ویدیو به رویترز گفت: نظامیان یونانی در محل مرز از گلوله‌های مشقی استفاده می‌کنند نه گلوله‌های جنگی.

این در حالی است که رویترز گزارش کرد که روز شنبه انبوهی از گاز اشک‌آور و دودی که ناشی از شلیک گلوله‌های دودزا از جانب نظامیان یونانی بود آسمان گذرگاه مرزی این کشور با ترکیه را فرا گرفت و همچنان تنش‌ها بر سر تجمع هزاران مهاجر غیرقانونی در پشت مرزهای یونان ادامه دارد.

یک خبرنگار رویترز از نزدیک گذرگاه واقع در کاستانیس گزارش کرد که از سمت خاک ترکیه یکسری اشیاء به سمت پلیس یونان پرتاب شد و پلیس یونان نیز گاز اشک‌آور شلیک کرد.

براساس این گزارش نیروهای پلیس یونان از خودروهای آبپاش علیه مهاجران در طول حصار مرزی استفاده کردند.

گزارش شده که نظامیان ترکیه‌ای نیز در سمت خاک خود در مرز کشور مستقر شده‌اند.

مقام‌های یونانی می‌گویند: جلوی هزاران مورد تلاش مهاجران غیرقانونی برای ورود به خاک این کشور در هشت روز گذشته را گرفته‌اند.

یک منبع دولتی اعلام کرد: مقام‌های یونان در فاصله ۲۱ فوریه تا روز شنبه بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ مورد تلاش برای عبور از مرز این کشور را ثبت و ۲۸۰ تن را نیز دستگیر کرده‌اند.

نخست وزیر یونان به شبکه سی ان ان گفت: ما در حال انجام هر کاری که یک کشور مستقل حق انجامش را دارد، هستیم تا از مرزمان در برابر عبورهای غیرقانونی محافظت کنیم و من نگران هستم که نوعی تحریک بسیار سیستماتیک و مداوم از جانب ترکیه صورت می‌گیرد و این هیچ ارتباطی با درد و رنج‌های این مردم نداشته و ترکیه دارد از آن سوء‌استفاده می‌کند.

نیروهای پلیس یونان روز شنبه اعلام کردند: ۱۲ تن را که تلاش می‌کردند با گذرنامه‌های تقلبی به اتریش بروند، دستگیر کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.