وزارت خارجه لبنان از اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و تجاوز به خاک این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

«ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در همین راستا با «یان کوبیچ» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان درباره تحولات اوضاع در جنوب و پایبندی لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، دولت لبنان بارها از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حریم هوایی و حاکمیت این کشور توسط پهپادها یا جنگنده‌های صهیونیست‌ها به سازمان ملل شکایت کرده است.

لبنان و رژیم صهیونیستی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند و رژیم صهیونیستی پس از عقب‌نشینی از لبنان در سال ۲۰۰۰ مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» و بخش لبنانی روستای «غجر» را در اشغال خود نگه داشت. مرز آبی دو طرف نیز به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

خانم «دورتی شیا» سفیر جید لبنان هم امروز استوارنامه خود را تحویل وزیر خارجه لبنان دیدار و در دیدار نیم ساعته با وا از هدفش برای تحکیم روابط میان آمریکا و لبنان و تلاش برای حفظ حمایت آمریکا از نهادهای قانونی لبنان و به خصوص ارتش لبنان گفت.

سفیر جدید واشنگتن در بیروت یکی از دیپلمات‌های تندرو و نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که انتصاب وی می‌تواند در راستای سیاست‌های آمریکا در تشدید فشار بر حزب الله باشد.

«الیزابت ریچارد» سفیر سابق آمریکا در لبنان در هفته اخیر ماموریت چهار ساله اش در بیروت به پایان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.