به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت سردار کیوان ظهیری روز یکشنبه افزود: شب گذشته اهالی منطقه گلبرگ در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کردند که مرد جوانی در جلوی پارکینگ خانه‌اش در حال خالی کردن بسته‌های ماسک پزشکی است که با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ در محل حاضر شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل و بررسی‌های ابتدایی اطمینان پیدا کردند که مرد جوان تعداد ۲۵۰ جعبه های کارتن که روی آنها «نفس» نوشته شده را داخل پارکینگ خانه‌اش قرار داده و در ابتدا در خانه را به روی ماموران باز نکرد اما پس از هماهنگی با مقام قضایی و حضور یک کلیدساز در ورودی ساختمان باز شد و ماموران تعداد ۵۰۰ هزار ماسک پزشکی احتکار شده در انباری این ساختمان را به دست آوردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم همسر تبعه چینی دارد اظهار داشت: وی در محل دستگیر و در تحقیقات مشخص شد این تعداد ماسک را از یک کارخانه تولیدی در منطقه بومهن خریداری کرده و قصد داشته با احتکار آن و در زمان مناسب با قیمت بالایی به فروش برساند.

ظهیری ادامه داد: با اعلام این خبر دادستان منطقه و بازپرس تعزیرات در محل حضور پیدا کردند و پس از اقدامات ابتدایی ماسک‌ها توسط تیمی از دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه‌های همان منطقه منتقل شد.

این مقام انتظامی اعلام کرد: حساسیت موضوع شیوع بیماری کروناویروس باعث شده تا همه کلانتری‌های و مقرهای انتظامی در پایتخت بررسی و رصد بحث احتکار  و توزیع ماسک‌ها در دستور کار قرار دهند و به صورت جدی این موضوع در دستور کار ماموران قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.