جمال عرف، معاون وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور، شامگاه جمعه در گفت‌وگویی افزود: به شکل مستمر استانداران تماس می گرفتند و تقاضای تمدید داشتند موضوع را با وزیر کشور در میان گذاشتیم براساس قانون باید موافقت شورای نگهبان هم گرفته می شد که هر دو انجام شد و به مدت دو ساعت در سراسر کشور تمدید شد.

عرف اظهار داشت: در برخی از حوزه‌ها کار اخذ رای تمام شده است و بیشتر مراکز مناطق مرزی هستند که دیگر رای گیری نداریم و آن را در اختیار استاندار گذاشتیم که معمولاً آنها را بررسی خواهند کرد و تصمیم می گیرند لذا این اختیار هست که اگر استانداری در حوزه ای به جمع‌بندی رسید که دیگر رای دهنده وجود ندارد می تواند اتمام را اعلام کند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس چارچوب قانونی با نظر وزیر کشور تا دو ساعت بعد از ساعت ۲۲ باردیگر می توانیم تمدید بکنیم آن چیزی که به ما از استانها گزارش شده بیشتر از استان‌های جنوبی که هنوز مردم پای صندوق ها هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: استاندار قم به من اعلام کرد که مردم قم هم هنوز پای صندوق های رای حاضر هستند  لذا این اجازه را بعد از ساعت ۲۲ وزیر کشور تصمیم خواهد گرفت که یا متمرکز صورت بگیرد یا در اختیار استانداران بگذارند که هر استانی استاندار تشخیص بدهد که تمدید بشود تمدید می شود.

عرف تصریح کرد: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود عناصر داخل شعبه که اعضا و ناظران هستند نماینده فرماندار و کسانی که مسئولیت دارند برای شمارش آرا شروع می کنند که امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها روز شنبه تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه به حوزه اعلام می‌شود هر حوزه کارش تمام شود صورت جلسه بین هیات اجرایی و نظارت تایید می شود و نتیجه شمارش آراء اعلام می شود آنجا دیگر ما به شکل تجمعی کلی نداریم بلکه حوزه به حوزه اعلام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.