سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی درباره قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF گفت: یک سال و اندی بود ایران همه قوانین و مقررات مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم را اجرا می کرد.

وی با بیان اینکه سازوکارهای بین المللی خاصیت های خوبی دارند و خاصیت های بدتری هم دارند، اظهار داشت: بردن ایران در لیست سیاه FATF علیرغم همه تلاشها در داخل کشور و همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم مراعات کنیم، صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به هر حال انگ پولشویی و انگ تامین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعا به جمهوری اسلامی ایران نمی چسبد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این هم از سیاسی کاری هایی است که در مکانیسم های بین المللی وجود دارد و کشورهایی مثل آمریکا و رژیم عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی با توجه نفوذهایی که در مکانیسم ها دارند، سعی می کنند با سیاسی گری جهت دهی کرده و این اتفاقات بیفتد.

موسوی افزود: عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم صهیونیستی به عنوان تروریست دولتی بدترین جنایات و اقدامات و حمایتها را از سازمانها و گروه های تروریستی سراسر جهان انجام می دهند، ولی شاهدید در  شرایطی قرار گرفته اند که ایران را که نهایت همکاری را در این زمینه ها و شفافیت فوق العاده ای دارد، در لیست قرار می دهند.

به گزارش فارس، کارگروه ویژه اقدام مالی  FATF امروز (جمعه) ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.