«محمدجواد ظریف» پیش از ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما با تروریسم اقتصادی آمریکا مواجه هستیم. این تروریسم اقتصادی براساس این توهم شکل گرفته است که گروهی در آمریکا وجود دارد که به دولت این کشور همیشه دروغ گفته است.

وی با بیان اینکه از زمانی که تحریم‌ها اعمال شد، آنها به دولت آمریکا گفتند دو، سه ماه دیگر این تحریم‌ها باعث می‌شود حکومت ایران سرنگون شود، اظهار داشت: هنوز هم یک فرد نادانی مانند آقای پمپئو به ترامپ می‌گوید حکومت ایران در فاصله چند ماهه سرنگون می‌شود. ما که می‌دانیم او اشتباه می‌کند و مردم حامی حکومت هستند. حال ممکن است هر کدام از ما دلخوری‌هایی درباره انتخابات داشته باشیم.

مشارکت در انتخابات بزرگترین تقویت دیپلماسی ایران برای مقابله با سیاست‌های آمریکا است

این دیپلمات عالی‌رتبه ادامه داد: حتما همه ترجیح دیگری داشتیم. شاید فکر می‌کردیم اگر افراد بیشتری تائید صلاحیت می‌شدند، مردم حضور بیشتری در انتخابات و انتخاب بیشتری داشتند. اما امروز زمان آن بحث نیست. امروز زمان این است که به آمریکایی‌ها بگوییم سیاست فشار حداکثری‌تان شکست خورده است.

ظریف با اشاره به اثر مشارکت مردم در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دست همکاران من در سیاست خارجی را تقویت کنیم که بتوانند در حوزه سیاست خارجی با جدیت بیشتری جلوی تحریم‌ها را بگیرند، باید آمریکا را مجبور کنیم که به پای میز مذاکره برگردد، نه مذاکره دوجانبه بلکه مذاکره‌ای که آمریکا آن را ترک کردم و آن مذاکره ۱+۵ است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا برای آنکه به شکست خود واقف شود و به پای میز مذاکره ۱+۵ برگردد، تحریم‌ها را برگرداند و خسارت‌های مردم ایران را بدهد، نیاز است بداند و ببیند، که تحریم‌هایش بی اثر بوده و مردم در انتخابات با شور شرکت می‌کنند. این بزرگترین تقویت دیپلماسی جمهوری اسلامی برای مقابله با سیاست‌های آمریکا است.

بهترین نشانه دفاع از کشور، حضور در انتخابات است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امیدوارم دوم اسفند از نظر کمیت مشارکت، بهترین مشارکت باشد، خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت انتخاب هم، مردم باید بهترین کیفیت انتخاب را داشته باشند و ان‌شاالله در روزهای بعد از دوم اسفند، شاهد پذیرفتن واقعیت توسط آمریکا باشیم. همانطور که این مردم در مراسم رفراندوم تشییع شهید بزرگوار ما سردار سلیمانی نشان دادند، سیاست‌های آمریکا را نمی‌پذیرند و در برابر سیاست‌های آمریکا از مردم و کشورشان دفاع می‌کنند و بهترین نشانه این دفاع، حضور در انتخابات است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.