محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به اظهارات فریبکارانه و مداخله‌جویانه مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی درباره ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران شدیداً واکنش نشان داد.

ظریف در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و فریبکارانه کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا و برخی دولت های اروپایی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اظهار داشت: اعتراض قانون‌مند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضد قانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.  

وزیر امور خارجه اعلام حمایت مقامات آمریکایی از " مردم ایران " را  دروغی شرم آور خواند و افزود: رژیمی که با اعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می شود هیچگاه نمی تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

دکتر ظریف تصریح کرد:  کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌نمایند مسئولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.