محمد‌باقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در مراسمی که به‌مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) در مسجد جامع شهرستان بومهن برگزار شد، اظهار داشت: روز دوم اسفند برای ملت ایران روز مهمی بوده و از این جهت مهم است که امام‌راحل ما فرمودند مردم باید تعیین‌کننده سرنوشت خود باشند و این اساسِ انقلاب اسلامی ما بوده است. 

وی گفت: به این دلیل امام راحل فرمود مجلس در رأس امور است که همه قوانین در آن‌جا باید تصویب شود، مدیران ارشد از جمله وزرا که از مجلس انتخاب خواهند شد، لذا مهم است که مجلس قوی و کارآمدی داشته باشیم. 

قالیباف با بیان اینکه مجلس قوی مجلسی است که کار مردم و مطالبات مردم را دنبال کند، افزود: در حوزه انتخابیه تهران آن‌طور که باید نمایندگان این حوزه ارتباط قوی با مردم این حوزه ندارند. متاسفانه اطراف تهران از جمله پردیس و بوهمن چندان مورد توجه قرار نگرفتند. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به کسانی رای دهید که هم شناخت داشته باشید و هم از آن‌ها مطمئن باشید که برنامه دارند و سابقه عملکردی خوبی هم دارند. ممکن است شما همه افراد حاضر در لیست‌ها را نشناسید، ولی کسانی که آن افراد را معرفی می‌کنند، می‌شناسید و به آن‌ها اطمینان دارید‌. 

وی ادامه داد: در کنار همه کارهای خوبی که در کشور انجام شده، مشکلات زیادی هم در حوزه اقتصادی داریم و زندگی برای برخی مردم سخت و حتی غیر‌قابل تحمل شده است. مشکلات ما در این حوزه بیشتر از ضعف مدیریت است تا نبود تجهیزات و منابع. بر‌اساس حرفی کارشناسی، ۳۰ درصد مشکلات از تحریم‌ها و ۷۰ درصد از مدیریت ناکارآمد ناشی شده است.  

شهردار اسبق تهران افزود: مردم از مسئولان توقع دارند که به راه و ارزش‌های امام راحل و فرمایشات رهبری ایمان داشته باشند، نگاه غرب‌زدگی بر آن‌ها حاکم نباشد، در مقابل دشمن محکم بایستادند و در راستای رفع مشکلات آن‌ها گره‌گشایی داشته باشند. 

وی بیان کرد: مگر می‌شود مسئولی بگوید که انقلابی هستم ولی در حل مشکلات مردم ناتوان باشد و بگوید بلد نیستم.

قالیباف گفت: این شما مردم هستید که می توانید  با انتخاب دقیق و صحیح گره‌گشایی کنید. به تعبیری شما مردم با حضور در انتخابات مجلس، مدیران خود را در کشور انتخاب خواهید کرد، چرا‌که این ۲۹۰ نفر نماینده تبلور قدرت مردم در همه شئونات کشور هستند.  

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تصریح کرد: بنابراین انتخابات مجلس شورای اسلامی امر خطیر و مهمی است که مردم باید با حضور پرشور و رای صحیح خود شرایط را جهت بهبود شرایط فراهم آورند. 

وی با اشاره به اینکه همواره در مسیر زندگی کاری خود دغدغه مردم و رفع مشکلات آن‌ها را داشته و دارد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که اخیرا هم به آن اشاره کردم، موضوع حمل و نقل عمومی است. مترو می‌تواند به منطقه پردیس، بومهن و اسلامشهر برسد، اما به‌دلیل برخی قوانینی که صورت گرفت و شهرهای اطراف تهران را از شهر تهران جدا کردند این امر اتفاق نیافتاد. 

شهردار اسبق تهران افزود: یکی از موضوعات مهم برای اطراف تهران، مترو است که رفت و آمدهای روزانه مردم با وسیله‌ای ارزان، به‌وقت و ارزان صورت بگیرد و این قطعا موضوع مهمی است. نکته دیگری که وجود دارد بحث اسناد زمین‌ها است، باید در این رابطه قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد و البته در سطح قوه قضائیه هم پیگیری شود. 

قالیباف گفت: یک نماینده وقتی وارد مجلس می‌شود فقط نماینده حوزه انتخابیه خود نیست و بلکه نماینده همه ملت ایران است، به طور مثال نمایندگان مجلس باید در حوزه مسائل معیشتی، اشتغال، بودجه، وضعیت بازنشستگان و موارد کلانی از این دست نیز تصمیم‌گیری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: با ظرفیتی که امروز در کشور داریم مشکلات امروز ما قابل حل است و می‌توانیم با کمک همدیگر، به ثبات و توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم. 

وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی به این معناست که مردم روزانه شاهد افزایش قیمت کالاهای مختلف نباشند، گفت: روز گذشته در همکلامی با برخی جوانان خلاق و کارآفرین دیدم که یکی از آن جوان‌ها توانسته در مجموعه تحت مدیریت خودش ۱۵ هزار نفر را مشغول به‌کار کند که این نشان می‌دهد ظرفیت‌های بالایی در کشور داریم ولی باید مدیریت صحیحی هم وجود داشته باشد.  

قالیباف گفت: کمتر خانواده‌ای داریم که از جوانِ بیکار تحصیل‌کرده برخودار نباشد و این موضوع می‌تواند فرصتی برای کشور باشد که این بسته به نوع مدیران در کشور دارد که آن را به دید تهدید نبینند. 

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه هر جا از ظرفیت و توان مردم استفاده کردیم نتیجه گرفتیم و این بستگی به نوع نگرش مدیران دارد، تصریح کرد: زمانی که در نیروی انتظامی بودم و سامانه ۱۱۰ را ایجاد کردیم؛ دیدید که با مشارکت مردم در امنیت کشور نتیجه خوبی گرفتیم و این شیوه‌ای بود که در زمان شهرداری هم از آن استفاده کردیم و نتیجه گرفتیم.

وی بیان کرد: می‌توان مجلس ناکارآمد فعلی را کارآمد کرد، می‌توان با انتخاب صحیح به‌جایی برسیم که به فضل الهی و با یکپارچگی، مسیری را پیش برویم که مجلسی قوی و انقلابی داشته باشیم و مردم احساس کنند که در قدرت هستند و در سرنوشت خودشان اثرگذارند. امیدوارم و از خدا می‌خواهیم که یک لحظه هم ما را به خود وا نگذارد که بتوانیم راه امام و شهدا را پیش ببریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.