«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماسی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، وی را در جریان موضع مخالف رام‌الله در خصوص «معامله قرن» و حمایت اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا از این موضع قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، عباس همچنین مواضع اروپا، روسیه، چین و ژاپن در حمایت از قوانین بین‌المللی و راهکار دو دولتی متکی بر مراجع بین‌المللی را به اطلاع مرکل رساند.

در ادامه این گزارش آمده، رئیس تشکیلات خودگردان در این تماس شرح مفصلی درباره طرح جایگزینی که به شورای امنیت ارائه داده و مورد موافقت اکثر کشورها قرار گرفته، ارائه داد. در این طرح برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح، ایجاد مکانیزم بین‌المللی چند جانبه که اساس آن کمیته چهارجانبه صلح –متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل- و دیگر کشورها هستند، مطرح شده است.

محمود عباس سپس آلمان را به پیوستن به این سازوکار برای نظارت بر مذاکرات بر اساس قوانین بین‌الملل و طرح صلح عربی فراخواند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد، به محض موافقت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس، این انتخابات انجام خواهد شد.

مرکل هم بر حمایت آلمان از صلح بر اساس راهکار دو دولتی تأکید کرد و گفت، برلین به نقش خود برای تحقق این هدف ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.