مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، احمد مدلل از رهبران جهاد اسلامی امروز سه شنبه ضمن رد ادعای برخی طرف‌ها مبنی بر ترور رمضان شلح، تصریح کرد که او به شکلی کاملا طبیعی بیمار است و ما برای او طلب شفای عاجل داریم. البته مدلل اشاره‌ای به نوع بیماری شلح و جزئیات بیشتر در این باره نکرده است.

این در حالی است که خبرگزاری قدس پرس به نقل از یک منبع که گفته نزدیک به جهاد اسلامی است، آورده بود که رمضان شلح از چند هفته پیش در پی انجام عمل جراحی در بیمارستان رسول اعظم در ضاحیه جنوبی بیروت، به کما رفته است.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود، تاکید کرد که شلح چندین بار متوالی سکته کرده است و به خاطر همین مساله به منظور مداوا از دمشق به بیروت منتقل شده است.

منبع مذکور اشاره کرد که رهبران جهاد اسلامی با جدیت در فکر برگزاری انتخابات داخلی برای تعیین جانشین شلح هستند، زیرا پزشکان به مسؤولان این جنبش ابلاغ کرده‌اند که او حتی در صورتی که به هوش هم بیاید، قادر به بازگشت به کار و رهبری این جنبش نخواهد بود.

در همین حال، با وجود اینکه جهاد اسلامی تاکید کرده است که بیماری شلح به سبب سکته‌های متوالی است، یک منبع فلسطینی وابسته به جنبش فتح در گفت‌وگو با قدس پرس گفت که مسؤولان امنیتی سفارت فلسطین در بیروت گزارشی را به سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان در رام الله ارائه داده و از احتمال مسموم شدن رمضان شلح سخن گفته‌اند.

در این گزارش آمده است که دو طرف ممکن است در مسموم کردن شلح دست داشته باشند، نخست سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" و دوم یک سرویس امنیتی وابسته به یکی از کشورهای منطقه. (البته نامی از این کشور برده نشده است.)

لازم به ذکر است که رمضان شلح از سال ۱۹۹۵ در پی شهادت فتحی شقاقی دبیرکل پیشین جهاد اسلامی در مالت به دست عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی، به عنوان رهبر این جنبش انتخاب شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.