علی رضا رییسی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان بیان کرد: دوره ۱۴ روزه قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان امشب به اتمام می‌رسد و فردا صبح نزد خانواده‌های خود بر می‌گردند.

وی ادامه داد: در طول این دوره ۱۴ روزه همه دانشجویان روزی دو بار معاینه و تب سنجی شدند و هیچ گونه علائمی نداشتند. آزمایش ویروس کرونا نیز از همه این افراد گرفته شد که آزمایش همه منفی بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در طول دوره قرنطینه، برای همه این دانشجویان جلسه‌های سلامت روان هم برگزار شد. به هر حال چون این دانشجویان قبل از انتقال به ایران هم در شرایط قرنطینه بودند، ترس از بیماری و دوری از خانواده برای آنها وجود داشت، جلسه‌های سلامت روان هم برای همه برگزار کردیم. زیرا در روزهای اول اضطراب فراوانی داشتند و این اقدام مورد رضایت همه افراد حاضر در قرنطینه بود.

رییسی اظهار کرد: برای همه این دانشجویان و افراد حاضر در قرنطینه، گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه از طرف وزارت بهداشت صادر شده است.

علی رضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت نیز که در این دوره ۱۴ روزه در قرنطینه حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا بیان کرد: همه دانشجویان حاضر در قرنطینه، صبح فردا (سه شنبه) به محل زندگی و نزد خانواده خود بر می‌گردند و گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه از طرف وزارت بهداشت برای همه این افراد صادر شده است.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع ویروس کرونا در چین، دانشجویان ایرانی با همکاری وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه طی پروازی از ووهان به تهران منتقل شده و به مدت دو هفته در قرنطینه تحت مراقبت قرار گرفتند.

در گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه که برای این افراد صادر شده، آمده است که این افراد پس از بازگشت از شهر ووهان کشور چین از تاریخ ۱۶ بهمن ۹۸ تا ۳۰ بهمن ۹۸ در قرنطینه تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران از نظر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ (بیماری ناشی از ویروس کرونا) بوده و تا پایان دوره قرنطینه (۱۴ روز) علائم بالینی بیماری بروز نکرده و با حال عمومی خوب و جواب آزمایشات منفی از نظر بیماری نام برده از قرنطینه مرخص شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.