به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، دادستانی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که پیوتر پاولنسکی هنرمند روس تبار به دلیل انتشار ویدیوی  رسوایی اخلاقی نامزد انتخابات شهرداری پاریس در بازداشت موقت به سر می برند.

دادستانی فرانسه که  روز گذشته حکم بازداشت این تبعه روسی را صادر کرده بود، گفت تا پایان تحقیقات لازم، پاولنسکی در بازداشت موقت بسر خواهد  برد.

حکم  بازدشت پاولنسکی بعد از آن  صادر شد که وی روز شنبه تهدید کرده بود تصاویر دیگری از سایر سیاستمداران فرانسوی در اختیار دارد که به زودی منتشر می کند.

 "پیوتر پاولنسکی" که از آن به عنوان "افشاگر فرانسوی" یاد می شود، یک هنرمند روسی است که چند سال پیش در فرانسه پناهنده شده است.

این هنرمند روسی به تازگی تصاویر غیراخلاقی از "بنجامین گریوو" نامزد هم حزبی امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در انتخابات شهرداری پاریس منتشر کرده است.

انتشار این تصاویر در فضای مجازی، موجی از انتقادهای مردمی را علیه حزب مکرون به همراه داشته است.

حزب امانوئل مکرون که تلاش می کرد یکی از اعضای خود را سکان دار شهرداری پاریس کند، اکنون با انتشار این تصاویر با مشکلات جدی روبرو شده است.

افشاگر فرانسوی تهدید کرده است که انتشار نوار ویدیویی رسوایی اخلاقی بنجامین گریوو تازه آغازی بر ده ها تصاویری است که از سایر سیاستمداران فرانسوی در اختیار دارد.

بنجامن گریوو روز جمعه بر سر انتشار ویدیوی  رسوایی اخلاقی، از عرصه رقابت برای تصدی شهرداری پاریس کناره گیری کرد.

حزب «جمهوری به پیش» که در سال ۲۰۱۶میلادی از سوی امانوئل ماکرون پایه گذاری شد از نامزدی بنجامن گریوو حمایت کرده بود. بنجامن گریوو پیش از این در دولت امانوئل ماکرون وزیرمشاور در امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی دولت بود.

این سیاست‌مدار ۴۲ ساله روز جمعه اعلام کرد که در راستای «محافظت از اطرافیان خود» تصمیم گرفته است که از عرصه رقابت برای سمت شهرداری پاریس کناره گیری کند.

گریوو پس از کناره گیری از انتخابات شهرداری پاریس گفت: من پس از حملات نفرت انگیزی که صورت گرفت تصمیم گرفتم تا از انتخابات شهرداری پاریس کناره گیری کنم. این تصمیم برای من پرهزینه است اما اولویت من مشخص است. اولویت اول من خانواده ام است».

نامزد پیشین حزب «جمهوری به پیش» برای شهرداری پاریس تاکید کرد که پیش از کناره گیری از انتخابات، با مکرون دیدار کرده و وی نیز با این تصمیم موافقت کرده است.

با کناره گیری بنجامن گریوو هنوز مشخص نیست که حزب «جمهوری به پیش» چه فردی را برای شهرداری پاریس معرفی خواهد کرد.

انتخابات شهرداری ها در فرانسه قرار است روزهای ۱۵ و ۲۲ مارس (۲۵ اسفند و سوم فروردین) برگزار شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.