آمار معاملات بورس امروز حاکی از آن است که اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. بر این اساس، شاخص کل با ۴۰۶۲ واحد رشد معادل ۰.۸۶ درصد به ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰۸۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۶ درصد به ۱۲۷ هزار و ۲۰۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۳۸ واحد رشد معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۵۲ هزار و ۶۹۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۸ واحد افزایش، معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۰۱ هزار و ۷۸۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۱۳۸ واحد کاهش، معادل ۰.۷۳ درصد به ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۳۳ درصد به ۳۴۰ هزار ۸۲۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۴۶۷ واحد رشد معادل ۱.۶۸ درصد، به ۹۹۵ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.

از سویی دیگر طی امروز، شش نماد « فارس با ۱۲۵۸ واحد، فولاد با ۹۲۵ واحد، فملی با ۶۹۷ واحد، پارس با ۴۱۹ واحد، شتران با ۳۷۳ واحد و پارسان با ۳۱۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

براساس این گزارش، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «کاشی و سرامیک با ۲۷۱۰ واحد صعود معادل ۱۱.۹۰ درصد به ۲۵ هزار و ۴۸۲ واحد، فلزات اساسی با ۹۶۴۷ واحد افزایش معادل ۳.۲۰ درصد به ۳۱۱ هزار ۳۳۱ واحد، رایانه (۱۲۳۱) واحد افت معادل (۳.۲۷) درصد به ۳۶ هزارو ۴۰۳ واحد، اطلاعات و ارتباطات (۱۴) واحد افت معادل (۳.۵۸) درصد به ۳۸۷ واحد، محصولات چوبی با (۲۱۶۰۳) واحد ریزش، معادل (۳.۹۹) درصد به ۵۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد، انتشار و چاپ با (۶۵۶۹۳) واحد کاهش معادل (۴.۳۲) درصد به یک هزار و ۴۵۶ واحد، فنی مهندسی با (۱۷۰) واحد افت معادل (۴.۳۵) درصد به ۳ هزار و ۷۳۸ واحد» رسید.

نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام نشان می دهد که قیمت سهام نمادهای «کحافظ، فاراک، خرینگ، فسرب، لبوتان، کرماشا و حپترو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ختوفا، کفپارس، رانفور، خمهر، شسینا، وتوصا و پسهند» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۸۱۹ هزار نوبت معاملاتی، شش میلیارد و ۴۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.