میرشمس مؤمنی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علیرغم برنامه ریزی های انجام شده برای مقابله با بحران، بسیاری از محورهای شهری و روستایی شهرستان رشت بعد از بارش شدید برف مسدود شد.

وی با اشاره به قطعی برق ۸۰ درصد حوزه روستای و ۶۰ درصد حوزه شهری، افزود: با توجه به بارش یک و نیم متری در محدوده امامزاده هاشم و سراوان راه ورودی به شهر رشت مسدود شد.

فرماندار رشت در ادامه با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از مسافران برای مدت طولانی در این مسیر گرفتار شدند، گفت: در این مدت زمینه اسکان ۳ هزار نفر پیش بینی و ۷ هزار بسته خوراکی توزیع شد.

مؤمنی زاده ادامه داد: در حوزه روستایی تأسیسات ژنراتور و مولد برق وجود ندارد و آب آشامیدنی بیش از ۹۰ روستا قطع شده و در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستیم.

وی ادا مه داد: ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و اجرایی در سطح شهرستان رشت در تلاش برای رفع خاموشی‌ها هستند تا الان حدود ۸۰ درصد حوزه شهری و بخش عمده‌ای از روستاها برقرار شدند

فرماندار رشت با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان امشب ۷۰ درصد قطع برق مرتفع شود، افزود: از مردم شهرستان رشت برای وجود نواقص و مشکلات در خدمات رسانی عذرخواهی می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.