عمار سعیدیان‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رزروی‌ شدن طرح ترافیک به صورت عملیاتی و پایلوت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ انجام شده و موضوع رزرو در سال ۱۳۹۹ سیاست جدیدی نیست.

وی گفت: شهروندان می‌توانند از چهارشنبه هر هفته برای هفته بعد ورود به طرح ترافیک را رزرو کنند و تا ۶ صبح هر روز امکان حذف و کنسلی آن وجود دارد.

سعیدیان‌فر افزود: اگر شهروندان به هر علتی طرح ترافیک خود را رزرو نکنند و وارد طرح شوند تا ساعت ۲۴ همان روز فرصت دارند رزرو لازم را انجام دهند البته به شرطی که سقف رزروها در آن روز پر نشده باشد.

وی تاکید کرد: اگر به سقف رزرو در روز رسیده باشیم بیشترین رقم ورود به محدوده طرح ترافیک از شهروندانی که ورود به طرح ترافیک (بدون رزرو) انجام داده باشند اخذ می‌شود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران اظهارداشت: طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک پایتخت امکان رزرو ۴۰ هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال ۹۹ وجود خواهد داشت و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من در این زمینه اقدام کنند.

سعیدیان‌فر در مورد بیشترین و کمترین نرخ طرح ترافیک در پایتخت گفت:‌ در صورتی که شهروندان معاینه فنی برتر برای خودروهایشان داشته باشند کمترین مبلغ برابر با ۱۶ هزار و ۴۶۴ تومان از آنها بابت ورود به طرح ترافیک اخذ می‌شود و بیشترین میزان نرخ طرح ترافیک در صورتی که شهروندان فاقد معاینه فنی برتر باشند ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان دارای معاینه فنی برتر برای خودروها ۳۰ درصد تخفیف نسبت به رقم پایه طرح ترافیک خواهند داشت که این میزان تخفیف نسبت به سال ۹۸ حدود ۵ درصد بیشتر شده و به عبارتی تعرفه تردد در طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی برتر ۱۳.۵د رصد و برای کسانی که معاینه فنی عادی دارند ۲۱ درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاری ۹۹ از اول اسفند

سعیدیان‌فر گفت: خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک سال ۹۹ از اول اسفند امسال آغاز می شود و  با توجه به مشغله خبرنگاران تلاش می‌شود تا بازه ثبت نام از این قشر مناسب باشد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران افزود: بهای خدمات طرح ترافیک خبرنگاران سال ۹۹ از ۱۲۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

سعیدیان‌فر بیان کرد: زمان اجرای طرح ترافیک سال ۹۹ از ۱۶ فروردین خواهد بود.

به گزارش ایرنا از اول تیرماه امسال محدوده زوج و فرد شهر تهران حذف و به جای آن و در همان محدوده حلقه دوم طرح اصلی ترافیک با عنوان طرح کنترل یا کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.

خودروهای پلاک تهران در هر فصل از سال می‌توانند ۲۰ روز و خودرو های پلاک شهرستان ۱۵ روز در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به صورت رایگان تردد کنند و دیگر براساس رقم‌های زوج یا فرد پلاکشان نمی‌توانند وارد آن محدوده شوند.

افرادی که قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده (نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف‌هایی برخوردار می‌شوند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند.

بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.