با تصویب کلیات تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی در سال ۹۹ بررسی پیشنهادات این لایحه در دستور کار یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

در مسیر بررسی این لایحه، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد ۵۱ درصد از مطالبات وصول نشده است و باید به دنبال این باشیم که چرا این میزان از مطالبات وصول نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اگر هزینه کرد موثر بود باید بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان مطالبات وصول می‌شد. باید بدانیم در حال حاضر مردم ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند و گرفتن این حجم از مطالبات آسان نیست.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد بازگشت تبصره ۲ و ۳ به متن گزارش (هزینه کرد ۳ درصد درآمد برای وصول مطالبات) در صحن شورای شهر تهران به رای گذاشته شد که با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز در مخالفت با افزایش ۶۰ درصدی هزینه ورود به طرح ترافیک گفت: بر اساس تجربه ۲ سال اخیر به نظر می‌رسد طرح ترافیک جدید موفقیت نداشته و نیازمند بازنگری است.

وی ادامه داد: افزایش ۶۰ درصدی با این توجیه که تردد را کاهش خواهد داد این گونه نخواهد بود و به نظرم نه تنها تردد را کاهش نمی‌دهد بلکه تخلف را به شیوه‌های گوناگون افزایش می‌دهد.

در نهایت با بررسی پیشنهادهای اعضا شورا، لایحه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و کنترل آلودگی هوا طرح ترافیک تصویب شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.