این دوره از جشنواره فیلم فجر بندرعباس در هفت روز و با قیمت بلیط ۱۵ هزار تومانی در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۲۰ در سینما ستاره شهر و دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سینما ستاره جنوب به نمایش در خواهد آمد تا فیلم دوستان هرمزگانی همچون سه سال متوالی گذشته این بار هم بتوانند شاهد اکران بخشی از مهمترین جام بزرگ سینمایی کشور باشند.

در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر در بندرعباس تعداد ۸ فیلم رگ خواب، پشت دیوار سکو ، اشنوگل، کارگر ساده نیازمندیم، شماره ۱۷ سهیلا، ایستگاه اتمسفر، آباجان، رهایی از بهشت، هشت فیلمی هستند در گروه الف و ۸ فیلم در گروه ب شامل فیلم های خوب بد جلف، یک روز بخصوص، ماه گرفتگی، کمدی انسانی، نگار، انزوا، خانه دیگر و آزادی به قید شرط اکران شدند که بلیت روز فروش یک هزار و ۵۴۳ قطعه، تعداد ۲۹۶ بلیت به‌صورت اینترنتی به فروش رفت و تعداد ۳۲۰ نفر نیز مهمان جشنواره بودند.

در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در بندرعباس در مجموع ١٨ فیلم در ٤٦ سانس در دو بخش کودک و نوجوان و سودای سیمرغ به نمایش درآمد.

فیلم های "اتاق تاریک"، "امپراطور جهنم"، "تنگه ابوقریب"، "جشن دلتنگی"، "سرو زیر آب"، "شعله ور"، "عرق سرد"، "فیلشاه"، "کامیون"، "لاتاری"، "سوتفاهم"، "هایلایت" و "مصادره" به نمایش در آمد . در جشنواره سال گذشته فیلم های قهرمانان کوچک، دنیای کیف ها، فیلشاه، دزد و پری و شکلاتی در ۱۰ سانس ویژه کودک و نوجوان در ساعت ۱۰ صبح به نمایش در آمد که در مجموع با رشد بیش از ۵۰ درصد مواجه بود، در بخش کودک و نوجوان نیز یک هزار و ۵۰۰ تماشگر نیز به دیدن فیلم ها در دو سینما ستاره شهر و ستاره جنوب نشستند و در بخش سودای سیمرغ با استقبال ۴ هزار و ۶۱۷ نفری رو به رو شدیم که نشان دهنده جهش مناسبی بود و رشد قابل توجهی رقم خورد.

در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در بندرعباس ماجرای نیمروز ۲(رد خون) از حسین مهدویان، غلامرضا تختی از بهرام توکلی، سال دوم دانشکده از رسول صدر عاملی، روزهای نارنجی از آرش لاهوتی، جمشیدیه از یلدا جبلی، معکوس از پولاد کیمیایی، ایده اصلی از آزیتا موگویی، بیست و سه نفر  ار مهدی جعفری، وکیل مدافع از سلمی بابایی و ونداد دوشن و آشفتگی از فریدون جیرانی ۱۰ فیلمی است که در یک هفته در بندرعباس به نمایش درآمد. در بخش سودای سیمرغ در مجموع ۱۰ فیلم با ۲۸ سانس در دو سینما ستاره جنوب و ستاره شهر به نمایش درآمد و در مجموع این بخش سه هزار و ۹۹ نفر از فیلم‌های به نمایش درآمده استقبال کردند که بالاترین آمار به روز پایانی و رکورد ۵۶۷ نفری روز هفتم بود.

به ترتیب فیلم‌های بیست‌وسه نفر با ۸۴.۵ درصد، غلامرضا تختی با ۸۳.۳ درصد و ماجرای نیمروز با ۷۶ درصد از نگاه علاقه‌مندان رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش سیمرغ پروانه ها نیز فیلم های لکنت، پاستاریونی، بنیامین،ضربه فنی و آخرین داستان نیز برای تمامی مقاطع تحصیلی و گروه های سنی در نوبت صبح به نمایش درآمد که یک و هزار و ۱۰۰ نفر در بخش سیمرغ پروانه‌ها از فیلم‌های به نمایش درآمده در سینما ستاره شهر استقبال کردند.

اما در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر این بار ۱۳ فیلم نیز بندرعباس ارسال خواهد شد، فیلم‌های "آتابای، سه‌کام حبس، آن شب، قصیده گاو سفید، تومان، کشتارگاه، خوب- بد-جلف ۲، لباس شخصی، مغز استخوان، دشمنان، روز بلوا، من می‌ترسم و روز صفر" در دو سینما ستاره شهر و ستاره جنوب به نمایش درخواهد آمد.

بلیت‌فروشی به‌صورت اینترنتی در سامانه خرید بلیط دو سینما (ستاره شهر cinemasetareh.ir و ستاره جنوب cinemasetarehjonoob.ir) و به‌صورت حضوری درب سالن صورت می‌گیرد.

همچنین ۵ فیلم در بخش کودک به نام ها "منطقه پروازممنوع، تورنا ۲، قطار آن شب، بیست‌وسه نفر و کاتی و ستاره" همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح در سینما ستاره شهر بندرعباس اکران می‌شود. بلیت بخش کودک به‌صورت رایگان و توزیع آن در بین مدارس کمتر برخوردار انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرار است آئین افتتاحیه سی و هشتمی جشنواره فیلم فجر در بندرعباس ۱۵ بهمن ماه ساعت ۲۰ با اکران فیلم "سه کام حبس" در سینما ستاره شهر بندرعباس برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.