معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با بیان این‌که تمام ملت ایران و مردم مظلوم جهان خونخواه سپهبد سلیمانی هستند، گفت: دشمنان باید بدانند که چاره‌ای جز ترک منطقه جغرافیایی خاورمیانه ندارند.

سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» صبح امروز ۱۰ بهمن ماه در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراین، که با حضور اقشار مختلف در مسجد حظیره یزد برگزار شد، دشمن شناسی را یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با توطئه استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس حاج قاسم سلیمانی با شناخت درست دشمن را به ذلت کشاند و پس از جنگ هم توطئه دشمنان در شرق کشور را خنثی و امنیت را برای نقاط مختلف تثبیت کرد.

وی خدامحوری را مهمترین ویژگی رفتاری شهید سلیمانی دانست و افزود: شهید سلیمانی ۴۰ سال با دشمنان خدا جنگید و در آخر بعد از شهید شدن به شهادت رسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس در ادامه صبوری و تواضع را از دیگر ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: در طول چندین سالی که با این شهید محشور بودم حتی یک بار از وی منیت ندیدیم و با وجودی که خودش از فاتحین هشت سال دفاع مقدس بود، همیشه امثال زین‌الدین‌ها و باکری‌ها را فاتح می‌خواند و از خودش هیچ چیزی نمی‌گفت.

سردار فلاح‌زاده با بیان این‌که حاج قاسم در طول زندگی خود یک بار تلاش نکرد که یک پست یا سمت بگیرد و حتی چندین پیشنهاد پست و سمت را رد کرد ولی به شدت در هر کاری که به او واگذار می‌شد مسئولیت‌پذیر و کوشا بود، تصریح کرد: فرق حاج قاسم با برخی از مسئولان این بود که مردم‌دار بود و به درد دل آنها می‌رسید و تا جایی که می‌توانست حاجت آنها را برآورده کرده و تمام سختی‌ها را برای امنیت مردم به جان خرید تا نهایتا جان خود را برای این مردم و مسلمانان و مظلومان جهان تقدیم کرد.

وی با تاکید بر این‌که امروز هم خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دشمن شکن است تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که یکی پس از دیگری شکست‌ها را باید بپذیرند و منطقه جغرافیایی خاورمیانه را ترک کنند.

سردار فلاح زاده با بیان این‌که شهادت سپهبد سلیمانی نفاق و پلیدی آمریکا را بیش از پیش برای جهانیان به نمایش درآورد، گفت: استکبار جهانی باید بداند ملت ایران و دیگر مردم خون خواه شهید سلیمانی هستند و این دشمنی را تا خروج نهایی استکبار از خاورمیانه ادامه می‌دهند.

این مسئول در پایان با اشاره به این که قدرت تفکر بالا، شناخت دقیق دشمن، تدبیر و مدیریت قوی در حوزه استراتژیک نظامی از دیگر ویژگی های رفتاری و مدیریت شهیدسلیمانی بود، گفت: ولایت مداری بی چون و چرا و صداقت در عمل این شهید والا مقام را به بالاترین درجات معنوی سوق داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.