شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان گفت تمام گزینه ها برای نشست آینده ائتلاف اوپک+ در ماه مارس بر روی میز است که کاهش بیشتر تولید نفت هم شامل آن می شود.

 اوپک و شرکایش به رهبری روسیه در اجلاس ماه دسامبر تصمیم گرفتند درسه ماهه اول 2020، 500 هزار بشکه دیگر از تولید نفت را کاهش دهند. انتظار می‌رود تقاضا در 2020 به پایین ترین حد خود برسد. به این ترتیب، میزان کل کاهش تولید اوپک و متحدانش به 1.7 میلیون بشکه در روز می رسد البته در صورتی که اعضا از سهمیه های خود طبق این قرارداد پیروی کنند.

 با توجه به قول عربستان، بزرگترین تولید کننده نفت اوپک،به کاهش بیشتر تولیدش نسبت به سهم آن در قرارداد، احتمالاً کل کاهش تولید ائتلاف اوپک به 2.1 میلیون بشکه در روز می رسد.

 شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در یک کنفرانس انرژی در عربستان سعودی گفت این کشور به دنبال متعادل کردن قیمت نفت در بحبوحه افزایش درگیری ها در خاورمیانه است.

 وزیر نفت عربستان گفت:« ما می‌خواهیم یک بازار نفت با ثبات و یک رشد یکنواخت در تقاضا و عرضه داشته باشیم».

 به گفته شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، بدترین چیز پایین بودن قیمت نفت است که آسیب های ماندگاری به صنعت میزند.

 طبق برآورد صندوق بین المللی پول، عربستان سعودی به نفت بالای 80 دلار در هر بشکه برای متعادل کردن بودجه خود در سال جاری میلادی نیاز دارد.

 وزرای نفت اوپک و غیر اوپک در اجلاس ماه مارس خود در وین علاوه بر تصمیم گیری در مورد ادامه کاهش تولید، باید به این نکته هم توجه کنند که افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و توقف تولید نفت لیبی قیمت آن را افزایش نداده است. تقریباً همه 1.2 میلیون بشکه در روز تولید نفت لیبی در حال حاضر متوقف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.