مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، نمی‌خواهد برای تکمیل این طرح موسوم به "بررسی در گستره نظامی" زمان‌بندی دقیقی تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او با اشاره به تقویم مالی دولت برای سال جاری میلادی که از یکم اکتبر آغاز می‌شود، اظهار کرد: اگر مجبور باشم تاریخی را برای پایان این بررسی تعیین کنم، دوست دارم مطمئن شوم که تا آغاز سال مالی آینده در وضعیت خوبی قرار داریم. بنابراین می‌خواهم سرعت این اقدام به طور متناسب تعیین شود.

این اظهارات طی سفر اسپر به میامی برای بررسی ماموریت نظامی آمریکا در آمریکای لاتین بیان شد که بخشی از بررسی استقرار نیروهای آمریکا در سطح جهانی است و اسپر امیدوار است که این طرح به او این امکانم را بدهد تا نیروهای بیشتری را به آسیا اعزام کند و باقی سربازان مستقر در خارج از آمریکا را به این کشور بازگرداند.

کارشناسان بسیاری بر این باورند که با توجه به پیشرفت‌های نظامی چین طی دو دهه گذشته و در زمانی که آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه و دیگر مناطق بر عملیات مبارزه با تروریسم متمرکز بوده، این اقدام دیرتر از زمانی که باید، صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: وقتی از بررسی استقرار نیروها صحبت می‌کنیم، همه فکر می‌کنند منظورمان کاهش حضور نیروها است اما لزوما این طور نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.