«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به قدس اشغالی سفر کرده، امروز (پنج‌شنبه) گزارش‌های منتشرشده در مورد دعوت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای رایزنی در مورد طرح سازش موسوم به «معامله قرن» را تأیید کرد.

وی که در جریان دیدار با نتانیاهو با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت به پیشنهاد نتانیاهو، آمریکا از «بنی گانتز» رهبر اپوزیسیون اسرائیل هم برای انجام این سفر دعوت کرده است. 

پنس گفت هم نتانیاهو و هم پنس این دعوت را پذیرفته‌اند.

ساعتی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که انتظار می‌رود نتانیاهو و گانتز هفته آینده برای رونمایی از معامله قرن به کاخ سفید دعوت شوند. 

همزمان برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که دعوت از نتانیاهو و گانتز با هدف اطلاع‌رسانی به آن‌ها درباره جزئیات این طرح صورت می‌گیرد و رونمایی عمومی از این طرح به بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که در تاریخ ۲ مارس (۱۲ اسفند) برگزار می‌شود، موکول خواهد شد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی طرح پیشنهادی آمریکا را «سخاوتمندانه‌ترین» طرح سازش برای اسرائیل توصیف کرده و گزارش داده است که در این طرح حاکمیت تل‌آویو بر تمام شهرک‌های اسرائیلی‌نشین به رسمیت شناخته‌شده، مرزهای «اسرائیل» به میزان قابل‌توجهی به سمت شرق گسترش یافته است.

در این گزارش اشاره شده است که انتظار می‌رود این طرح از سوی طرف فلسطینی رد شده و در نتیجه زمینه برای اقدامات یکجانبه تل‌آویو از جمله الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری فراهم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.