بشار نرش در العربی الجدید نوشت: از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، استفاده بیش از حد او از حساب توئیترش، باعث به وجود آمدن جنجالی در مجامع سیاسی آمریکا و جهان شده است؛ بویژه انکه وی به این وسیله، بسیاری از سیاستها، انتقادات و تصمیماتش در مورد مسائل مختلف را مطرح می‌کند. اعلام موضع ترامپ درتوئیتر، اخیرا و بویژه پس از ترور سردار سلیمانی، بروز بیشتری یافته است.

 

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا در روز‌های گذشته، تا حد زیادی متفاوت بوده است؛ به سه دلیل:

۱-برخی از این توئیت‌ها به زبان فارسی بود؛ این دومین بار است که ترامپ از زبان فارسی در توئیت‌های خود استفاده می‌کند.

۲- این توئیت‌ها در شرایطی بسیار حساس، که نظام ایران تحت فشار‌های داخلی و خارجی زیادی پس از ترور سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی قرار دارد، منتشر شد.

۳-اهتمام گسترده بین المللی به توئیت‌های ترامپ و نقل آن‌ها از رسانه‌های گفتاری، شنیداری و دیداری.

توئیت‌های فارسی ترامپ در شرایط فعلی، یک اقدام بی سابقه در راستای رساندن پیام‌های هشدار آمیز محسوب می‌شود؛ که برخی از آن‌ها متوجه مردم ایران و آمریکاست، برخی دیگر، متوجه نظام ایران و مخاطب بعضی از آنها، ملت‌های منطقه و حاکمان آن است.

برخی از این پیام‌ها که می‌توان گفت: متوجه داخل ایران و در عین حال، نظام آن می‌شود، مبتنی بر جدیت واشنگتن در مقابله با ایران، در داخل مرز‌های این کشور است.

در ادامه، تمام گزینه‌ها برای ایالات متحده، در راستای مقابله با نظام ایران، مطرح و در دسترس است؛ که یکی از آنها، تحریک ملت ایران و حمایت از تحرکات مردمی در این چارچوب است.

پیامی که می‌توان از توئیت‌های فارسی ترامپ، متوجه برخی دولت‌های منطقه و بویژه لبنان و عراق کرد، آن است که ایالات متحده از تظاهرات مردم این دو کشور برای دریافت حقوقشان آگاه است و هر لحظه که لازم باشد، برای حل مشکلات آن‌ها ورود می‌کند!

پیام توئیت‌های ترامپ برای مردم آمریکا و بویژه برای رهبران حزب دموکرات آن است که دولت ترامپ از هیچ وسیله‌ای برای فشار بر ایران فروگذار نمی‌کند، تا مانع از دست یافتن این کشور به سلاح اتمی شود.

در سایه مشکلات سیاست داخلی که ترامپ با آن مواجه است و به دلیل تلاش دموکرات‌ها برای برکناری وی، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد با پیام اخیر خود برای مردمش، جایگاه انتخاباتی و سیاسی خود را تقویت کرده و حمایت کسانی را جلب کند که موافق قدرتنمایی آمریکا در مقابل دشمنانش هستند.

بنابراین، تحت تاثیر پیام‌های ترامپ که به زبان فارسی در توئیتر منتشر کرد، به نظر می‌رسد روابط آمریکا و ایران به سمت تنش بیشتر حرکت می‌کند و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، تنها شیوه مقابله آمریکا با آن نخواهد بود؛ بلکه تحریم‌ها به بخشی از مقابله‌ای گسترده‌تر تبدیل می‌شود که از زیر شاخه‌های آن، تحریک مردم ایران است و به این شکل، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد از نقش منطقه‌ای ایران کاسته و برای محدود کردن آن، از ابزار‌های مختلفی استفاده کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.