کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ظرف چند روز آینده در مورد زمان رونمایی از طرح سازش موسوم به «معامله قرن» تصمیم‌گیری می‌کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ و دستیارانش در روزهای گذشته جلسات فشرده‌ای در این مورد داشته و این مسئله را بررسی کرده‌اند که آیا می‌توان پیش از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی از این طرح رونمایی کرد یا نه.

منابع مطلع گفته‌اند که چند عامل بر تصمیم ترامپ در این مورد اثرگذار خواهد بود، یکی از آن‌ها روند استیضاح ترامپ در آمریکا است و عامل دیگر هم رایزنی‌هایی که ترامپ این هفته در جریان نشست «داووس» با سران دیگر کشورها خواهد داشت.

در این بین سفر پایان هفته «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ به قدس برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر معارضین، در تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا اثرگذار خواهد بود.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو با رونمایی از این طرح پیش از انتخابات موافق است، اما گانتز با این کار مخالف است و می‌گوید چنین کاری به معنی مداخله آمریکا در انتخابات اسرائیل است.

کاخ سفید گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی را رد نکرده، اما گفته است که ترامپ هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نکرده است.

ترامپ از هفته‌های نخست حضور در کاخ سفید وعده رونمایی قریب‌الوقوع از طرح سازش را داده، اما تنش در روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین به واسطه اقدامات یکجانبه واشنگتن در حمایت از تل‌آویو از یکسو و بی‌ثباتی سیاسی در فلسطین اشغالی از سوی دیگر، موجب شده تا رونمایی از این طرح دائما به تعویق بیافتد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.