محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با هشدار نسبت افزایش سرمایه گذاری ایرانی ها در کشورهای منطقه ، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد افزایش سرمایه گذاری مردم در حوزه ملک در کشورهای منطقه به ویژه کشور ترکیه هستیم، این مسئله قطعا برای اقتصاد کشور بسیار زیان بار خواهد بود.

افزایش تمایل مردم برای سرمایه گذاری در حوزه املاک کشور ترکیه

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش تمایل مردم برای سرمایه گذاری در حوزه املاک در کشورهایی مانند ترکیه دلایل متفاوتی دارد، اما مهم ترین علت آن، بروز تلاطمات و افزایش ریسک اقتصادی در داخل کشور است در این وضعیت سرمایه گذاران بهترین و با ثبات ترین بازارها را انتخاب می کنند.

وی افزود: متأسفانه ما در مدیریت نقدینگی جامعه به درستی عمل نکردیم، از این رو سرمایه های سرگردان یک روز به بازار دلار هجوم آورده و روز دیگر با فروکش کردن قیمت ارز، سر از بازار ملک و املاک کشورهای دیگری مانند ترکیه در می آورد.

زمینه سرمایه گذاری مناسب و مطمئن داخلی فراهم شود

رضایی کوچی ادامه داد: قطعا اگر زمینه سرمایه گذاری مناسب و مطمئن داخلی فراهم شده و از طرفی جلوی فعالیت دلالان گرفته شود، آن وقت می توان به برنامه ریزی و تبلیغ مناسب، نقدینگی جامعه را به سمت بازار تولید هدایت کرد.

هشدار نسبت به بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، نسبت به بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در کشورهای خارجی هشدار داد و گفت: مسئولان کشورمان بارها درباره پرریسک بودن سرمایه گذاری در کشورهای دیگر مطالبی را بیان کرده اند، این مسئله باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد که در صورت تغییر استراتژی یا سیاست های کشور میزبان سرمایه گذاری، شاید سرمایه آن ها در خطر قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.