رضا اردکانیان وزیر نیرو، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به افتتاح ۴۳۰۰ پروژه توزیع برق کشور در همدان، گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه برق در استان همدان به بهره‌برداری رسید و همدان هم از جمله استان هایی است که برای طرح‌های توسعه‌ای آینده نیازمند بهره مند شدن از برق مطمئن و پایدار است.

وی افزود: براساس پویش هر هفته الف-ب- ایران، ۲۲۷ پروژه بزرگ صنعت برق تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که پروژه‌های توزیع که امروز افتتاح شد، بخشی از این پروژه‌های بزرگ است.

اردکانیان تصریح کرد: امسال سالی است که برای رونق تولید موظف هستیم زیرساخت های مناسب‌تری را در بخش انرژی داشته باشیم به‌طوریکه ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در این پویش به مدار بهره‌برداری خواهد آمد.

اردکانیان درباره میزان بارش ها و ذخایر آبی نیز بیان کرد: تاکنون بارش هایی که در کشور رخ داده، به نسبت دراز مدت ۴۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۴ تا ۵ درصد بیشتر بوده است و استمرار نزول این رحمت الهی را علائم شکر نعمت که همان خوش مصرفی است، می‌دانیم.

وزیر نیرو به برقی شدن موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته در هیئت دولت بحث آلاینده ها به طور جدی مطرح شده است و برای کلانشهرها برنامه ریزی کردیم با همکاری شرکت‌های سازنده موتورسیکلت طرحی را آماده کرده‌ایم که وزارت نیرو زیرساخت ها و ایستگاه های لازم برای ارائه برق موتورسیکلت هایی که برقی می‌شود، آماده می‌کند.

وی گفت: محاسبات اقتصادی انجام شده است و موتورسیکلت‌های موجود با صرفه اقتصادی برای صاحبان قابل برقی شدن هستند و موتورسیکلت‌های جدید برقی هم به بازار خواهد آمد که نقش مهمی در کاهش آلاینده ها خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.