اسپیس گزارش داد، کپسول کرو دراگون متعلق به شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس امروز صبح آخرین مراحل آزمایش خود را پشت سر گذاشت.

این آزمایش که قرار بود صبح شنبه صورت بگیرد به دلیل شرایط جوی به یک شنبه صبح موکول شد و درنهایت امروز دوشنبه ساعت ۷ صبح به وقت تهران انجام شد، در این آزمایش توانایی کپسول در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام صعود تست شد.

در صورتی که آزمایش پیش رو نیز بدون مشکل پیش رود، این فضاپیما می‌تواند مسافران خود را با امنیت به ماه یا مریخ بفرستد.

براساس این گزارش، یک موشک Falcon-9 در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا دراگون را پرتاب کرد؛ آژانس فضایی آمریکا این پرتاب را به صورت زنده پوشش داد.

تقریباً پنج دقیقه پس از بلند شدن، دو درگ کپسول و چهار چتر نجات اصلی مستقر شدند؛ کپسول نه دقیقه پس از بلند شدن با مؤفقیت در اقیانوس اصلس فورد آمد؛ به گفته ناسا، تیم ریکاوری در حال بازیابی کپسول و بقایای موشک است.

ناسا با اسپیس‌ایکس و بوئینگ برای ساختن فضاپیما قرداد بسته تا بتواند بدون مشکل فضانوردان خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند؛ این قرارداد قرار است اتکای ناسا به کپسول سایوز روسی را نیز پایان دهد.

کرو دراگون پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را در ماه مارس گذشته به اتمام رساند، در حالی که استارلینر بوئینگ پس از جدایی با موشک در دسامبر گذشته از مدار برنامه ریزی شده خود خارج شد و در نتیجه یک مأموریت بدون سرنشین کوتاه انجام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.