نام این سیارک سایکو ۱۶ است و اگر انسان ها دست به استخراج منابع این سیارک بزنند می‌توانند منابع بیشتری حتی از آنچه در مریخ است به دست آورند به طوری که از استخراج منابع این سیارک به هر فرد روی کره زمین مبلغ یک تریلیون دلار می رسد.

حجم طلا، آهن و نیکلی که در این سیارک است فراتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید و در حال حاضر متخصصان توانسته اند این سیارک را کشف بکنند اما آنچه حائز اهمیت است اثبات این کشف است.ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۰ به اثبات این کشف بپردازد ولی اثبات آن و قدم گذاشتن بر روی این سیارک حداقل ۲۵ سال زمان می برد و استخراج منابع از این سیارک نیز ۵۰ سال زمان می برد.

البته این فقط یک ادعا است و تخمین دقیق سال ها کار آسانی نیست و به عوامل متعددی مثل توانایی اقتصادی کشورها برای پشتیبانی فضانوردان و تحقیقات فضایی و تجهیزات و پیشرفت علوم فضایی بستگی دارد.

کشورهایی که می خواهند به منابع این سیارک دست یابند اندک اند اما همان ها نیز با یکدیگر به رقابت می پردازند و در حال حاضر تنها آمریکا نیست که می خواهد به اکتشاف بر روی این سیارک بپردازد بلکه چین نیز برنامه هایی برای آن دارد.

فاصله این سیارک تا زمین ۷۵۰ میلیون کیلومتر است و سیارک های نزدیک تری به زمین نیز در کهکشان قرار دارند که منابعی از جمله آب و ... در آن ها شناسایی شده است ولی این تنها سیارک کشف شده ای است که از حجم منابع طلا و آهن و... در حال انفجار است.

ماه نیز از جمله سیارک هایی است که دارای منابعی مثل پلاتین، هلیوم۳ و آب و... است اما مشکلی که در استخراج این منابع به وجود می آید فقدان نیروی جاذبه در ماه است که به گفته کارشناسان مشکل بزرگی نخواهد بود و ما خواهیم توانست آن را برطرف کنیم.

در حال حاضر بازار جهانی استخراج از معادن سیارک ها بر روی زمین وجود دارد و پیش بینی می شود که ارزش آن تا سال ۲۰۲۰ به ۳.۸ میلیارد دلار برسد.

یکی از کارشناسان این حوزه در این خصوص می گوید اکتشاف فضایی برنامه ای نیست که به طور ناگهانی در ۲۵ تا ۵۰ سال آینده به وقوع بپیوندد بلکه این برنامه ها در حال حاضر نیز در حال اجرا می باشد و فضانوردان و متخصصان نه تنها بر روی این سیارک بلکه بر روی بسیاری دیگر از سیارک ها در حال کار هستند.بررسی‌های متخصصان نشان می‌دهد ارزش این سیاره ۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار به توان ۲ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.