شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مردم باید در شرایط کنونی بازار سرمایه، به خصوص بعد از هیجاناتی که در هفته‌های گذشته بر بازار حاکم شده بود، حتماً تلاش کنند تا در پوشش صندوق‌های سرمایه‌گذاری، وارد بازار سرمایه شوند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد حاکمیتی بازار سرمایه، همواره به مردم توصیه کرده تا به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شده و سرمایه‌گذاری نمایند؛ به نحوی که سرمایه‌گذاری‌های خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه نمایند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این اصل مهمی است که سازمان بورس و اوراق بهادار، همواره بر روی آن تاکید کرده است که مردم سرمایه‌گذاری‌های خود را به صورت غیرمستقیم انجام دهند.

وی تصریح کرد: دومین نکته آن است که حتماً باید سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، آموزش‌های لازم را دیده و تلاش کنند که با آموزش کافی، وارد بازار معاملات سهم شوند.

محمدی به مردم توصیه کرد تا حتماً در سهم‌ها و دارایی‌های متنوع و متعدد سرمایه‌گذاری کرده و روی یک دارای مشخص و یک سهام خاص ورود نکرده و تمام سرمایه‌های خود را آنجا صرف نکنند؛ بلکه سبد سهام در اختیار داشته باشند تا ریسک را توزیع نمایند.

این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد چشمگیر شاخص بورس طی روزهای گذشته و زیان دیدن کسانی که بعد از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در فضایی هیجان زده اقدام به فروش سهام خود کردند، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که مردم در نوسانات بازار سرمایه، به شایعات توجه نکنند و از شایعات پرهیز نمایند؛ ضمن اینکه افق سرمایه گذاری مناسبی را نیز انتخاب کرده و این تأکیدی است که همواره سازمان بورس به سهامداران داشته است.

محمدی معتقد است که این موارد، اصول پایه بازار سرمایه هستند که باید سهامداران از آنها تبعیت کنند؛ اینها حداقل قواعدی است که یک سرمایه‌گذای مطمئن در بازار سرمایه را رقم می‌زند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.