این درخواست ها در شرایطی مطرح شده که شرکت اپل مدعی شده است که در ۹۰ درصد موارد اطلاعات لازم را با دولت آمریکا به اشتراک گذاشته است. حتی اگر دولت ترامپ شکایت دارد که به اندازه کافی کار نمی کند.

تیم کوک رابطه نزدیکی با ترامپ ایجاد کرده است ، اما بعضی اوقات با سیاست های دولت وی مخالف است. اپل در گزارشی اعلام کرد که  با دریافت ۳،۶۱۹ درخواست رکورددار درخواست های دولت ایالات متحده برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربران در نیمه اول سال ۲۰۱۹ است. بر اساس امارها این درخواست ها نسبت به شش ماه گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

اپل اظهار داشت که نهادهای دولتی معمولاً  اطلاعات iTunes یا iCloud مشتری و گاه اطلاعات iCloud آنها را درخواست می کردند. گزارش اپل در میان نبردهای این شرکت با دولت ایالات متحده بر سر حفظ حریم خصوصی منتشر شد. برای مثال این هفته مجدداً شرکت آیفون درخواست اف بی آی برای باز کردن آیفون های یک مجرم مسلح را رد کرد. بنابراین گزارش مذکور تضادی عجیب با مقاومت های اپل برای افشای اطلاعات آیفون دارد.

درخواست های دسترسی به حساب ،هنگامی مطرح می شود که مقامات اجرای قانون مشکوک به فعالیت غیرقانونی هستند ، به طور معمول، مقامات به دنبال "جزئیات حساب های iTunes یا iCloud مشتریان مانند نام و آدرس" هستند و گاهی "محتوای iCloud ، مانند عکسهای ذخیره شده ، ایمیل ، پشتیبان گیری از دستگاه iOS ، مخاطبین یا تقویم ها ، " نیز بررسی می شود.

دادستان کل ترامپ ، ویلیام بار ، بارها و بارها اپل و سایر شرکتهای فناوری را متهم کرد که به اندازه کافی برای کمک به اجرای قانون در تحقیقات تلاش نمی کنند. به طور خاص ، بار از عدم تمایل اپل برای ایجاد "دسترسی باز" که به مقامات اجازه می دهد تا به اطلاعات رمزگذاری شده ذخیره شده در دستگاه های مشتری دسترسی داشته باشند ابراز ناامیدی کرده است.

با این حال ، گزارش شفافیت اپل حاکی از آن است که ، به طور کلی ،  در بسیاری از موارد پاسخگوی درخواست های دولت برای اطلاعات بوده است. در این مورد اخیر ، حتی برخی از مقامات اف بی آی طرف اپل را گرفته اند و می گویند اپل "کمکهای کافی" کرده است.بحث و گفتگو میان اپل و دولت باعث افزایش نگرانی های طرفداران حفظ حریم خصوصی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.