حسین میرزایی سخنگوی ستاد کمک معیشتی خانوار گفت: حتماً حساب‌های شخصی را از حساب شرکتی و تجاری جدا کنید. حساب شخصی برای کار شخصی و حساب شرکتی و تجاری برای کار تجاری است.

سخنگوی ستاد کمک معیشتی خانوار تأکید کرد: افراد اگر حساب‌های شخصی خود را از حساب شرکتی جدا کنند، می‌توانند مجدد درخواست بازبینی حساب شخصی خود را در سامانه حمایت بدهند و در شش ماه آینده وضعیت مالی آنها مجدداً بررسی می‌کنیم، اگر در آزمون وسع وضعیت مالی آنها تغییر نکرده بود و شرایط فعلی حاکم بود، یعنی میزان درآمد آنها بیش از میزان تعیین شده برای مشمولان کمک معیشتی باشد، هم کمک معیشتی برای آنها قطع می‌شود و هم طبق قانون از دریافت یارانه ماهانه محروم می‌شوند، اما اگر حساب آنها به روال معمولی و شخصی برگشته بود و طبق ضوابط بود، در آن صورت مشمول خواهند شد.

میرزایی ادامه داد:‌ در صورتی که حساب شخصی با حساب شرکتی یکی باشد هم کمک معیشتی تعلق نمی‌گیرد و هم یارانه افراد به دلیل اظهار اطلاعات غیر صحیح مالی قطع می‌شود. 

به گفته وی، افرادی که دارای شرایط وزارت رفاه برای دریافت کمک معیشتی حمایتی باشند و حساب شخصی آنها از حساب شرکت یا محل کارشان جدا شده باشد، امکان تعلق کمک معیشتی ظرف شش ماه آینده بررسی و تعلق می‌گیرد.

میرزایی همچنین با تأکید براینکه افراد حساب‌های شخصی خود را نباید در اختیار شرکت‌های تجاری یا افراد دیگر قرار دهند، گفت:‌ طبق بندی که در سامانه حمایت قرار داده شده ا ست، کسانی که ثبت‌نام می‌کنند، اطلاعات مالی و حساب آنها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد و اگر پول‌های شرکت از حساب آنها عبور کنند مشمول مالیات‌های بر درآمد هم می‌شوند.

سخنگوی ستاد کمک معیشتی همچنین در پاسخ به این رسش که عده‌آی از شهروندان اعلام کرده‌اند در یک خانوار به تعدادی از افراد کمک معیشتی تعلق گرفته و به برخی تعلق نگرفته است، گفت: ملاک ما ساختار خانوار است که از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اختیار ما قرار گرفته و اگر در یک خانواده تعدادی دچار مشکل شده‌اند یا به بانک مراجعه کنند و یا اینکه ساختار خانوار آنها از نظر سازمان هدفمندی یارانه‌ها تغییر کرده که مطابق ساختار جدید یارانه و کمک معیشتی پرداخت می‌شود.

کارشناسان اقتصادی بارها تأکید کرده‌اند، افراد به دلیل نیاز مالی نباید اجازه دهند، عده‌ای سودجو به اسم آنها و با کدملی آنها حساب‌های باز کرده و گردش مالی شرکت‌های تجاری را از طریق حساب‌های افراد انجام دهند و یا اینکه به نام آنها کارت بازرگانی دریافت کنند و با کارت بازرگانی اجاره‌ای و یا یکبار مصرف اقدام به واردات میلیاردی کنند، زیرا طبق قانون دارنده کارت و یا شماره حساب مسئول گردش‌های مالی و تراکنش کارت یا حساب است و قانون نمی‌تواند شخص دیگری را به غیر از مالک حساب و یا کارت بزرگانی مؤاخذه کند، بنابراین نباید اجازه سوء استفاده از کارت بازرگانی، کارت ملی و یا شماره حساب فردی به افراد دیگر داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.