در ادامه رقابت‌های بین‌المللی بوکس جام احمد کومرت ۲۰۱۹ در ترکیه، از صبح امروز (جمعه) ۲۷ دی ماه ۱۳۹۸ شش بوکسور ایران مقابل رقبای خود به روی رینگ رفتند که در پایان، امید احمدی‌صفا، طوفان شریفی و مسلم مقصودی فینالیست شدند و دانیال شه‌بخش، حسین دانشور و علی جمالی با باخت مقابل حریفان به مدال برنز بسنده کردند.

احسان روزبهانی نیز به دلیل انصراف از مبارزه با طوفان شریفی دیگر بوکسور ایران، به‌ مدال برنز رسید.

به این ترتیب، در حالی که قرار بود دیدار مسلم مقصودی و اکینچی از ترکیه امروز (جمعه) در مرحله نیمه نهایی برگزار شود، بوکسور کشور میزبان از این مسابقه انصراف داد تا مسلم مقصودی به فینال وزن ۶۹ کیلوگرم برسد.

 طوفان شریفی هم با کناره‌گیری روزبهانی به فینال وزن ۹۱ کیلوگرم راه یافت.

در وزن ۵۲ کیلوگرم امید احمدی‌صفا رو در روی "سامت" از ترکیه قرار گرفت و در سه راند پیاپی بوکسور کشور میزبان را شکست داد و فینالیست شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش با "ساماتالی" از قزاقستان مبارزه کرد که در پایان با رای داوران سه بر دو به بازنده اعلام شد تا با مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

در وزن ۸۱ کیلوگرم، حسین دانشور مقابل "مهمت نادر" از ترکیه به روی رینگ رفت که با نتیجه سه بر دو شکست خورد از رسیدن به فینال بازماند. مشتزن جوان ایران با این شکست به مدال برنز بسنده کرد.

علی جمالی در وزن ۹۱+ کیلوگرم آخرین نماینده ایران در روز چهارم بود که مقابل "ایشیک" از ترکیه که با داوری ضعیف نتیجه این مبارزه به سود بوکسور میزبان، اعلام شد تا به این ترتیب چهارمین برنز ایران کسب شود.

هدایت تیم ملی بوکس ایران را علیرضا استکی به عنوان سرمربی بر عهده دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.