هیات ایرانی به ریاست «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی به این منظور راهی نورسلطان شده است. «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در اظهاراتی از حضورش در این نشست خبر داده و با اشاره به اثرگذاری ایران و روسیه در تحولات سوریه، از دو کشور خواست به حل بحران سوریه کمک کنند. «ایبک اسمادیاروف» سخنگوی وزارت‌خارجه قزاقستان پیش از این گفته بود که در چهاردهمین دور از مذاکرات آستانه درباره اقداماتی از جمله آزادی زندانیان، جست‌وجوی مفقودان و ارائه کمک‌های بشردوستانه بحث و تبادل‌نظر خواهد شد و افزود: این نشست با حضور ایران، روسیه، ترکیه، نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری، سازمان ملل، لبنان و عراق برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود که این دور از مذاکرات اواخر اکتبر (اوایل آبان) برگزار شود که به تعویق افتاد. «محمدجواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای‌خارجه ایران، روسیه و ترکیه به‌عنوان ضامنان روند آستانه هفتم آبان ماه سال جاری و در آستانه برگزاری نخستین نشست بازنویسی کمیته قانون‌اساسی سوریه، نشستی سه‌جانبه را برگزار و پس از آن «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز به جمع آنها پیوست. وزرای‌خارجه سه کشور در پایان بیانیه‌ای شش بندی صادر کردند.

نشست بازنویسی کمیته قانون‌اساسی سوریه هشتم آبان ماه به مدت پنج روز (چهارم تا هشتم نوامبر) با حضور سه هیات دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه در ژنو برگزار شود. دومین نشست بازنویسی نیز چهارم آذر ماه در ژنو برگزار شد، ولی با توجه به اینکه هیات دولت سوریه در این مذاکرات در اعتراض به مواضع دیگر طرف‌ها محل مذاکرات را ترک کرد، عملا پیشرفتی در این زمینه حاصل نشد.