موسوی با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه اظهار داشت:  ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می کند و در این راستا تفاهم حاصله میان فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه برای پایان دادن به درگیری ها در شمال سوریه را قدم مثبتی برای بازگشت ثبات و آرامش به منطقه می داند.

سید عباس موسوی افزود: امیدواریم رسیدن به این تفاهم موجبات رفع نگرانی های امنیتی ترکیه از یک سو و حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه از سوی دیگر را فراهم نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار گفتگو و روش های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بوده و بر همین اساس همواره طرفین اختلافات را به مذاکره برای رسیدن به تفاهم ترغیب کرده و در همین راستا توافق آدانا را مبنای مناسبی برای رفع نگرانی های ترکیه و سوریه می داند و در این راه از هرگونه مساعدتی برای گفتگو و ایجاد تفاهم میان آنکارا و دمشق دریغ نمی نماید.

موسوی حضور نیروهای خارجی در شمال سوریه را موجب تامین امنیت در منطقه ندانست و تاکید کرد راه حل مشکلات منطقه، درون منطقه ای است و خروج نیروهای آمریکایی از منطقه موجب بازگشت امنیت و آرامش خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه اثرات سازو کار روند آستانه در تامین صلح و امنیت در سوریه با تشکیل کمیته قانون اساسی در آینده نزدیک نمود بارزتری پیدا کرده و اطینان داریم قدمی بزرگ در بازگشت ثبات و آرامش دائمی در سوریه محسوب می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.