این وزارتخانه روز جمعه در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی آن را منتشر کرده آورده است نشست در شرایطی که اختلافات دو کشور در این عرصه لاینحل مانده است، در آمریکا پایان یافت.

آمریکا می گوید کره جنوبی باید هزینه نظامیان این کشور که اکنون ۸۹۰ میلیون دلار آن برعهده کره است را افزایش دهد واشنگتن پیشتر خواستار رساندن آن به ۵ میلیارد دلار شده بود.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه خود آورده است روزهای سه شنبه و چهارشنبه مسئولان ذی ربط نشستی برگزار کردند اما نتوانستند به توافق نهایی برسند این بیانیه به موضوع اختلاف اشاره نکرده است.

کره جنوبی در این نشست تاکید کرد برای پرداخت هزینه استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور توافقنامه ای میان دو کشور وجود دارد که باید ملاک عمل قرار گیرد.

بر اساس توافقی که فعلا وجود دارد و البته اعتبارش در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی خاتمه یافت و هنوز تغییری نکرده است کره جنوبی باید ۸۹۰ میلیون دلار برای این منظور اختصاص دهد.

کره جنوبی می افزاید که درجریان گفت و گوهای دو کشور در روزهای قبل مساله اعزام نیرو به تنگه هرمز به درخواست آمریکا مطرح شده است اما مساله تقسیم هزینه ها ربطی به این مورد ندارد.  

وزارت خارجه این کشور اضافه کرد که دو طرف در نشست این هفته هیچ گفت و گویی درباره اعزام نیرو به این منطقه نداشته اند و تصمیمی هم در این باره گرفته نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.