روزنامه ژاپن تودی روز سه شنبه گزارش کرد دو کشور نزدیک به ۶۶ سال است که دارای روابط نظامی بسیار نزدیک و اتحاد دفاعی و نظامی هستند و این یک شکست بزرگ در مذاکرات برای آنها محسوب می شود.

وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای تاکید کرده است که درخواست آمریکا برای تامین ۵ میلیارد دلار از سوی کره جنوبی برای استقرار نظامیان آمریکایی علت اصلی این شکست بوده است.

این بیانیه می افزاید که چنین خواستی باعث نگرانی های عمومی در کره جنوبی شده و یک پسرفت در گفت و گوها بوجود آورده است.

نزدیک به ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند سئول در یک سال گذشته برای استقرار آنها نزدیک به ۸۹۶ میلیون دلار تخصیص داده است که واشنگتن می گوید این رقم باید به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

روزنامه ژاپنی می نویسد این یکی از بزرگترین و کم سابقه ترین اختلافات میان دو متحد ۶۶ ساله محسوب می شود و نشانه ای آشکار از تفاوت دیدگاه میان آنها است.

گزارش می افزاید هیچ یک از طرفین نتوانستند در این مذاکرات طرح قابل قبولی برای طرف دیگر ارایه کنند و پیشنهادهایی که مطرح شد نتوانست آنها را راضی کند و نهایتا مذاکرات به شکست انجامید.

جیمز دیهارت مذاکره کننده ارشد آمریکا گفت که ما یک تقسیم بندی جدید برای هزینه ها به کره جنوبی اعلام کردیم اما متاسفانه آنها هیچ پیشنهاد مناسبی به این درخواست ما که متناسب باشد، ندادند.

کره جنوبی امروز اعلام کرد که مذاکرات طرفین قرار بود برای روز سه شنبه به طور کامل انجام شود اما اختلافات آنقدر جدی بود که پس از یک ساعت هیات های دو کشور میز گفت و گوها را ترک کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.