روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه در گزارشی در این زمینه نوشت: حتی اگر بولتون در محاکمه سنا شرکت نکند در کتاب خود درباره رسوایی تماس تلفنی غیرقانونی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که به پیگیری روند استیضاح ترامپ منجر شد، سخن می گوید.

نیویورک تایمز به نقل از افراد مطلع ضمن اعلام این مطلب افزود: این  کتاب که تقریبا کار نگارش آن تمام شده است و به زودی از سوی انتشارات سیمون اند شوستر در شهر نیویورک منتشر می شود به برخی از جزییات روابط بولتون با برخی از مقام های کلیدی در دولت ترامپ ازجمله نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و مایک مالوانی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید خواهد پرداخت.

به نوشته نیویورک تایمز، این کتاب شامل مشاهدات بولتون درکاخ سفید درباره تلاش های ترامپ برای فشار بر مقام های اوکراینی برای اعلام تحقیقات علیه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ و معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و پسرش هانتبر بایدن است.

بر اساس گزارش این  رسانه آمریکایی کتاب به تشریح جنجال های جهانی در ارتباط با روسیه و ونزوئلا و طرح های بولتون در تعاملاتش با مقام های کلیدی دولت ترامپ خواهد پرداخت.

نیویورک تایمز نام این کتاب را منتشر نکرده است.

پیشتر رسانه های آمریکایی اعلام کرده بودند که بولتون که به علت اختلافات متعدد با ترامپ در باره سیاست خارجی، از تیم ترامپ خارج شد برای انتشار کتابی تازه، قراردادی ۲ میلیون دلاری، امضا کرده اما عنوان این کتاب و موضوع آن هنوز اعلام نشده است.

بولتون دوشنبه این  هفته گفت که اگر مجلس سنا وی را احضار کند حاضر به شهادت علیه ترامپ در جلسه استیضاح است.

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه گذشته قطعنامه استیضاح ترامپ را شامل دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» با اکثریت آرا تصویب کرد.  

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی هدف استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.  

ترامپ متهم است که از طریق گروکشی کمک چندمیلیون دلاری مصوب کنگره به اوکراین و دیدار با رییس جمهوری این کشور در ازای تحقیقات علیه بایدن، مرتکب «سوء استفاده از قدرت» و از طریق جلوگیری از دسترسی اعضای مجلس نمایندگان به اسناد و کارکنان کاخ سفید، مرتکب «کارشکنی در تحقیقات کنگره» شده است

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) به قطعنامه‌ای رای مثبت دادند که به موجب آن، پرونده استیضاح ترامپ با سازوکار تعریف شده، به سنای آمریکا ارسال می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.