به گزارش سی‌ان‌ان، اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نخستین ساعات کاری صبح روز جمعه به وقت محلی طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کردند.

اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته حدود 14 ساعت در مورد طرح استیضاح دونالد ترامپ بحث و جدل کردند و در نهایت «جرولد نادلر» رئیس این کمیته، رأی‌گیری در مورد طرح را به روز جمعه (امروز) موکول کرد و در نهایت در رأی‌گیری امروز اعضای کمیته به استیضاح ترامپ رأی دادند.

هر دو بند مطرح شده برای استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره» با 27 رأی مثبت در برابر 17 رأی منفی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

بدین ترتیب استیضاح دونالد ترامپ از هفته آینده در صحن مجلس نمایندگان آمریکا پیگیری خواهد شد.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» دموکرات روند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته‌های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت را آغاز کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.