هیل گزارش داد، اسپر در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» شبکه خبری سی بی اس گفت با دیدگاه های ترامپ درباره این که طرحی برای حمله در دست اجرا بوده موافق است اما اطلاعات امنیتی خاصی را رویت نکرده که نشان دهد طبق ادعای ترامپ سردار قاسم سلیمانی فرمانده ترور شده ایران در حمله پهپادی آمریکا، در حال برنامه ریزی برای حمله به این سفارتخانه ها بوده است.

اسپر گفت: آنچه که رئیس جمهوری گفت بر اساس باور او درباره احتمال حمله به سفارتخانه های بیشتری بوده که من با این دیدگاه او موافق هستم و می دانم که دیگر اعضای تیم امنیت ملی نیز با آن موافق هستند. به همین دلیل هزاران نیروی آمریکایی را به خاورمیانه اعزام کردیم تا امنیت سفارت ما در بغداد و دیگر مناطق را تامین کنند.

ترامپ پیش تر در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود که سردار سلیمانی قبل از این که مورد حمله آمریکا قرار بگیرد در حال برنامه ریزی برای حمله به چهار سفارتخانه آمریکا بوده است.

اعضای کنگره آمریکا درباره قریب الوقوع بودن حمله ادعایی ابراز تردید کرده اند. مقام های دولت آمریکا در گزارش دهی به اعضای کنگره، این موضوع را در توجیه تصمیم ترامپ برای صدور دستور حمله به خودروی حامل سردار سلیمانی و همرزمانش مطرح کردند.

اسپر روز یکشنبه نیز در مصاحبه با برنامه «وضعیت کشور» شبکه خبری سی ان ان، در دفاع از اظهارات ترامپ گفته بود که با دیدگاه رئیس جمهور درباره قصد ایران برای حمله به چند سفارتخانه آمریکا موافق هست. با این حال از بیان این که شواهد اطلاعاتی برای تایید این نظر وجود ندارد، خودداری کرد.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس همچنین مدعی شده بود نیروی شبه نظامی قدس ایران هنوز هم تهدیدی در سراسر خاورمیانه به شمار می رود، اما حملات ویژه ای که به گفته وی توسط ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده پیشین این نیرو، برنامه ریزی و طراحی می شد، نابود شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.