آندریا میچل در جریان مصاحبه با برایان ویلیامز مجری شبکه "ام اس ان بی‌سی" به نحوه رسیدگی تیم امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بحران موجود در خاورمیانه پرداخت و گفت: عملیات کنونی ترامپ بی‌تجربه‌ترین، ناکارآمدترین و کوچک‌ترین عملیات در دوران معاصر است.

میچل خبرنگار کهنه‌کاری که با دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه متعددی سروکار داشته، گفت: ترامپ بدترین تیم امنیت ملی را دارد که من تاکنون مشاهده کرده‌ام.

وی افزود: به نظر من این مساله دو بُعد دارد؛ نخست آنکه تیم ترامپ را حتی نمی‌توان یک تیم نامید چراکه کاملا ناقص است. به عنوان مثال دولت ترامپ در حال حاضر یک مدیر اطلاعات ملی یا معاون مدیر اطلاعات ملی که به تأیید سنا درآمده باشد، ندارد. در دولت ترامپ همچنین یک وزیر امنیت کشور یا معاون آن که به تأیید سنا درآمده باشد، وجود ندارد. در عین حال وزیر کنترل تسلیحات و امور امنیت بین‌الملل یا معاون وزیر برای کنترل تسلیحات، بررسی و تأیید که از سوی سنا تأیید شده باشد نیز وجود ندارد.

این خبرنگار اضافه کرد: در همین حال در پنتاگون نیز بسیاری از مقامات ارشد استعفا کرده‌اند، برای بسیاری از سمت‌های مطرح شده کاخ سفید حتی یک نفر را برای انتصاب در این سِمَت‌ها نامزد نکرده است. همزمان با اینکه ریاست جمهوری ترامپ وارد دوره چهارم خود می‌شود و همزمان با اینکه شرایط وجود یک تیم امنیت ملی باتجربه و شایسته را ایجاب می‌کند به نظر می‌رسد که دولت ترامپ هنوز به تکاپو برای پر کردن این خلأ‌ها نیفتاده است به همین خاطر است که کار ما به اینجا کشیده شده است.

آندریا میچل در ادامه گفت:‌ دومین بُعد این مساله که اوضاع دائما بدتر می‌شود این حقیقت است که برخی از مقاماتی که تیم امنیت ملی کنونی ترامپ را تشکیل می‌دهند نتوانستند اعتماد را جلب کنند.

وی افزود: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که ظاهرا اداره این نمایش را بر عهده دارد با اظهارات و اقداماتش اعتبار خود را به خطر انداخته است. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز به تازگی وارد پنتاگون شده است.

آندریا میچل افزود: این مقامات به ترامپ که یک شخصیت برنامه‌های تلویزیونی بود پاسخ می‌دهند که تمایلی به شنیدن گزارش‌های اطلاعاتی ندارد، هرگز هیچ گونه آشنایی با اصول امور بین‌المللی را نداشته و دائما برای درک رویدادهای کنونی دست و پا می‌زند.

وی در نهایت گفت: مساله این نیست که آیا این بدترین تیم امنیت ملی است که ما تاکنون مشاهده کرده‌ایم یا خیر، مساله این است که چطور فردی می‌تواند با این موضوع مخالف باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.