بوریس جانسون روز چهارشنبه این مطلب را در پاسخ به سووال جرمی کوربین رهبر حزب کارگر مطرح کرد که پرسید انگلیس به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل چه گام‌هایی را برداشته که مقام‌های ایرانی بتوانند برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت کنند.

پیشتر گزارش شده بود که دولت آمریکا ورود محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به نیویورک را به منظور شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل را ممنوع کرده است.

همچنین نخست وزیر انگلیس حمله انتقام جویانه ایران علیه دو پایگاه نظامی آمریکا را که در پی ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی صورت گرفت محکوم، اما تصریح کرد انگلیس در مقامی نیست که نسبت به مشروعیت اقدام آمریکا نظر دهد. جانسون مدعی شد بیشتر افراد بر این باورند که ترور این فرمانده ایرانی قابل توجیه است.  

هم زمان جرمی کوربین تصریح کرد که اقدام آمریکا باعث ایجاد بی ثباتی در منطقه شده و جانسون به دلیل قراردادهای تجاری پسا برگزیت با آمریکا، قادر به رویارویی با ترامپ نیست.

وی افزود: اگر ما طبق قوانین بین‌المللی رفتار کنیم، در آن صورت ترور یک مقام کشور خارجی در کشور ثالث اقدامی غیرقانونی است که بایستی محکوم شود. رهبر حزب کارگر با بیان اینکه توسل به قوانین بین المللی تنها راه، حل مشکلات جهان است یادآور شد که آمریکا با ترور سردار سلیمانی و خروج از برجام اوضاع منطقه را متشنج کرده است.   

کوربین دولت انگلیس را متهم کرد که روابط نخست وزیر با رئیس جمهوری آمریکا  را به امنیت منطقه و این کشور ترجیح داده است.

جانسون در پاسخ تلاش کرد تا صحبت‌های خود را متوجه اقدام انتقام جویانه ایران علیه آمریکا کند و مدعی شد که این حملات نبایستی دوباره تکرار شود. او در پاسخ به این سوال که آیا با واکنش انتقام جویانه از سوی آمریکا مخالف است تصریح کرد که برای رسیدن به این هدف با متحدان اروپایی‌اش مشغول رایزنی است.

نخست وزیر انگلیس افزود که دولت این کشور برای کاهش تنش ها در منطقه نهایت تلاش خود را به‌کار خواهد بست.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی  دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.