«محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت منصور هادی امروز (یکشنبه) در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در بخشی از سخنان خود به موضوع حملات شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب پرداخت و گفت که امارات حامی اصلی این نیروهاست.

به نوشته روسیا الیوم، او گفت که شورای انتقالی جنوب بر حکومت یمن شوریده و قانون اساسی و هویت یمن را هدف قرار گرفته است و تمامی این‌ها با حمایت مالی و نظامی و لجستیکی ابوظبی صورت می‌گیرد.

به گفته الحضرمی، نیروهای دولت منصورهادی تلاش کردند تا «عدن» را از شبه‌نظامیان شورای انتقالی باز پس گیرند اما جنگنده‌های اماراتی به آنها حمله کردند. او تأکید کرد که حمله هوایی امارات ضربه سنگینی به یمن وارد کرد و اهداف ائتلاف را به طور کامل به انحراف کشاند.

پس از این سخنان، «امیره الحفیتی» معاون نماینده امارات در سازمان ملل ضمن ابراز تأسف گفت که تمامی اینها ادعا و غیر واقعی است و امارات صرفا تروریست‌ها را هدف قرار داده است.

این مقام اماراتی مدعی شد که سازمان‌های تروریستی حملات خود را علیه ائتلاف و مردم یمن افزایش داده‌اند و امارات حق دارد از خود دفاع کرده و به تهدیداتی که متوجه ائتلاف سعودی در یمن است پاسخ دهد. 

الحفیتی حمله هوایی به نیروهای دولت منصور هادی را یک حمله محدود علیه تروریست‌ها دانست و گفت که حملات مذبور طبق قوانین بین‌المللی و بر مبنای توافق ژنو و در دفاع از ائتلاف سعودی صورت گرفته است.

او تأکید کرد که امارات به اقدامات خود برای اطمینان از عدم بازگشت «تروریست‌ها» و در راستای دفاع از ائتلاف ادامه می‌دهد.

در هفتم شهریور گذشته جنگنده‌های اماراتی با حمله به نیروهای دولت مستعفی یمن در شهر عدن، دهها نفر را کشته و زخمی کردند. در حال حاضر بخش عمده شهر «عدن» به عنوان پایتحت دولت منصور هادی در اختیار عناصر شورای انتقالی جنوب است که مورد حمایت امارات قرار دارند.

تا کنون تمامی تلاش‌های دولت سعودی برای برقراری آتش‌بس و کشاندن طرفین به پای میز مذاکره به شکست انجامیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.