وزارت امور خارجه لهستان روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفت، خواستار تنبیه معترضانی شد که در واکنش به حمله اخیر آمریکا به مقر نیروهای «الحشد الشعبی» مقابل سفارت واشنگتن در «بغداد»، تظاهرات کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس به نقل از وب‌سایت وزارت خارجه لهستان، وزارت خارجه این کشور اروپایی در بیانیه خود ضمن حمایت از آمریکا نوشت: «ما از دولت عراق می‌خواهیم تا آنهایی که مسئول بودند و آنهایی که پشت این حوادث (اعتراض مقابل سفارت آمریکا در بغداد) بودند را بخاطر اقداماتشان بازخواست کند».

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: «لهستان تأکید می‌کند که مطابق با کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک، کشور میزبان باید محافظت از هیأت‌های دیپلماتیک و اماکن آنها را تضمین کند».

پس از حمله یکشنبه‌شب (۲۹ دسامبر-۸ دی) جنگنده‌های آمریکا به مواضع «الحشد الشعبی» و شهادت ۲۸ عضو گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق»، دو روز بعد سه‌شنبه دهم دی، مردم پس از تشییع پیکر شهدا، مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند تا اعتراض خود را نشان بدهند.

به دلیل اقدام محافظان سفارت به شلیک نارنجک‌های دودزا و گاز اشک‌آور، بیش از شصت نفر مجروح و مصدوم شدند. روز گذشته (چهارشنبه) نیز در دومین روز متوالی صدها عراقی مقابل سفارت حضور یافتند و اعتراض را ادامه دادند.

الحشد الشعبی پس از دو روز اعترض مقابل سفارت آمریکا طی بیانیه‌ای رسمی، خواستار پایان یافتن تحصن مقابل سفارت آمریکا در بغداد، به احترام تصمیم دولت عراق شد. در این بیانیه آمده است: «سازمان حشد الشعبی عراق از کلیه حاضران مقابل سفارت آمریکا می خواهد که به احترام تصمیم دولت عراق و حفظ اقتدار کشور عقب‌نشینی کنند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.