«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت که تحریم‌های واشنگتن علیه پروژه «نورد استریم ۲» غیرقابل قبول است و مسکو آن را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف همچنین ابراز امیدواری کرد که تحریم‌ها علیه نورد استریم ۲ مانعی برای تکمیل موفقیت‌آمیز این پروژه خط لوله گاز ایجاد نکند.

وی ادامه داد: «این پروژه در حال تجزیه و تحلیل است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که چنین تحریم‌هایی غیرقابل قبول است و قطعاً امیدواریم که چنین گام‌هایی، مانعی در مسیر تکمیل موفقیت‌آمیز این پروژه مهم، نباشد».

سخنگوی کرملین سپس خطاب به آمریکا هشدار داد که مسکو چنین تحریم‌هایی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. وی در این خصوص توضیح داد: «در هر شرایطی، چنین گام‌هایی [تحریم‌ها] بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. چگونگی این [پاسخگویی و اقدام متقابل] و زمان آن، مسئله‌ای است که به منافع ملی روسیه مربوط می‌شود و [اقدام متقابل] در بهترین زمان ممکن برای منافع ملی [روسیه] انجام خواهد گرفت».

این دیپلمات روس گفت که هنوز برای گفتن زمان پایان ساخت نورد استریم ۲ زود است. وی در خصوص پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ گفت: «اوضاع در حال تجزیه و تحلیل است. تکمیل ساخت خط لوله، هدف اصلی است».

در تایخ ۲۰ دسامبر (۲۹ آذرماه)، تحریم‌های آمریکا علیه پروژه‌های نورد استریم ۲ و ترکیش استریم اجرایی شد و در تاریخ ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه)، شرکت سوئیسی «آل سیز» در واکنش به تهدید واشنگتن برای تحریم مشارکت‌کنندگان در پروژه نورد استریم ۲، مشارکت خود در این پروژه را به حالت تعلیق درآورد.

«آل‌سیز»، شرکت مستقر در سوئیس که در زمینه احداث خطوط لوله و تاسیسات زیر آبی تخصص دارد، در وبسایت خود خبر داد: «با توجه به اجرایی شدن لایحه دفاعی ملی ایالات متحده آمریکا، آل‌سیز فعالیت‌های خود را در پروژه نورد استریم ۲ تعلیق کرده است».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.