به گزارش خبرگزاری رویترز تلویزیون دولتی ایران امروز چهارشنبه گزارش داد که  آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم ایران حملات آمریکا به گروه شبه نظامی متحد ایران در عراق را قویا محکوم کرد و آمریکا را در بروز خشونت در کشور همسایه ایران مقصر دانست.

رویترز نوشت: ارتش آمریکا روز یکشنبه حملاتی را علیه مواضع کتائب حزب الله انجام داد. این حملات در واکنش به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله موشکی روز جمعه در مقر نظامی عراق انجام شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، ایران را به سازمان دهی اعتراض های خشونت آمیز روز سه شنبه در سفارت آمریکا در عراق متهم کرده و گفته ایران مسئول این اعتراض ها است؛ ایران چنین اتهامی را رد کرده است.

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود بخشی از اظهارات رهبری را که در صفحه توئیتر متعلق به ایشان منتشر شده بازتاب داد و نوشت: « بار دیگر او (ترامپ) ایران را به انجام حملات متهم کرده است. شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید. اگر منطقی بودید که نیستید می توانستید ببینید که جنایت های شما در عراق و دیگر کشورها باعث شده که کشورهای دیگر از شما متنفر باشند. ایران اگر بخواهد با کشوری مبارزه کند آن را علنی انجام می دهد. اگر کسی منافع ما را تهدید کند با آن بی هیچ ملاحظه ای با آن مقابله خواهیم کرد».

نشریه های آمریکایی نیویورک تایمز و نشنال پست هم بیانات رهبر معظم انقلاب را به نقل از رویترز بازتاب دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم در خبری با این تیتر به نقل از هبر انقلاب اسلامی که " اگر کسی ما را تهدید کند، بدون  هیچ ملاحظه ای با آن روبرو می شویم و به آنها ضربه می زنیم" ، بخش هایی از بیانات رهبری را بازتاب داد.

برخی رسانه های غربی فارسی زبان از جمله بی بی سی فارسی هم بیانات رهبری را بازتاب دادند. بی بی سی فارسی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران حمله آمریکا به حشدالشعبی عراق را محکوم کرده است.

سایت اینترنتی این شبکه فارسی زبان به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: ملاحظه کنید (آمریکایی‌ها) در عراق و سوریه چه می‌کنند. انتقام داعش را از حشدالشعبی دارند می‌گیرند....بنده و دولت و ملت ایران به‌شدت این خباثت آمریکا را محکوم می‌کنیم.

بخش فارسی یورونیوز هم این بخش از سخنان رهبری را که "آمریکایی‌ها دارند انتقام داعش را از حشد الشعبی می‌گیرند"، تیتر کرد.

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور، حمله آمریکایی‌ها به مواضع حشد الشعبی را به شدت محکوم کردند و گفتند: ملاحظه کنید [آمریکایی‌ها] در عراق و سوریه چه می‌کنند. انتقام داعش را از حشدالشعبی دارند می‌گیرند.

ایشان تأکید کردند: من و دولت و ملت ایران، جنایت آمریکا در حمله به حشدالشعبی عراق را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: امریکایی‌ها باید بفهمند که مردم منطقه همچون عراق و افغانستان، از آنها به دلیل جنایت هایشان متنفرند و این تنفر یک جا خود را نشان خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.