سرهنگ عباس مرادی با اشاره به کشف ده‌ها کیلو مرغ فاسد، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: هفتم دی ماه امسال، مأموران کلانتری ۱۴۹ امام‌زاده حسن (ع) خبری مبنی بر توزیع گوشت مرغ فاسد توسط خانمی در منزل مسکونی‌اش دریافت کردند و بررسی موضوع آغاز شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در تحقیقات مشخص شد خانمی ۳۷ ساله در منزل مسکونی‌اش، لاشه‌های مرغهای فاسد را جمع‌آوری کرده و پس از جداکردن گوشتهای آن، از اسکلتهای مرغ به صورت بسته‌بندی‌های جدید ۱۰ کیلوگرمی، به کبابی‌های سطح حوزه کلانتری توزیع می‌کند.

وی افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و دستور بازرسی از محل سکونت متهم به همراه نماینده دامپزشکی صادر شد.

مرادی خاطرنشان کرد: هشتم دی ماه تیمی از مأموران کلانتری به همراه نماینده دامپزشکی از محل سکونت این خانم بازدید کردند که مشخص شد این خانم به همراه سه فرزندش (یک پسر و دو دختر) حدود ۳۰۰ کیلوگرم اسکلت مرغ را در منزل نگهداری می‌کنند و از هر لاشه مرغ حدود ۴۰ گرم گوشت جدا کرده و گوشتهای تهیه شده را در کیسه های حدوداً ۱۰ کیلوگرمی بسته‌بندی و ضمن نگهداری آنها در محیطی کاملاً غیر بهداشتی و یخچالهای غیر مناسب در کبابی‌ها عرضه می‌کند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره بازداشت متهم، افزود: نماینده دامپزشکی نیز تمام مراحل نگهداری، بسته‌بندی، جمع‌آوری و توزیع گوشتها را غیر بهداشتی اعلام کرده است.

وی متذکر شد: خانم ۳۷ ساله در همان تحقیقات اولیه اظهار داشت، لاشه مرغها را به قیمت دو هزار تومان خریداری می‌کرده و پس از تمیز کردن، به قیمت ۱۵ هزار تومان به کبابی‌ها می‌فروخته است.

مرادی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی به همراه نماینده دامپزشکی از یکی از کبابی‌ها و خریداران گوشتهای فاسد، بازدید شد، گفت: مالک کبابی اعتراف کرد حدود سه ماه است که از آن خانم مرغهای فاسد رو خریداری می‌کرده و پس از ادویه زدن به مرغها و گوشتها، آنها را به صورت کبابی به مشتری می‌فروخته است.

این مقام انتظامی از پلمب کبابی مذکور و بازداشت مالک آن با دستور قضایی خبر داد و گفت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

به گفته سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، کشف سایر جزئیات پرونده و شناسایی سایر کبابی‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.