حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح متروی هشتگرد، گفت: ما روزهای سختی را در کشور گذراندیم. ما روزهای بسیار سختی در انقلاب و جنگ و دوران تحریم داشتیم و امروز دربدترین دوران تحریم هستیم اما قامت مردم ما استوار است و در همه جا در برابر قدرت‌های بدخواه به خوبی ایستادگی کردند.

وی افزود: آنچه هست در سایه ایمان و ایثار مردم است. امروز ما شاهد یک خدمت در سایه تلاش کارگران عزیز هستیم. راهی نداریم جز اینکه به فناوری روز برای رفاه مردم پناه ببریم و این دستور خدا و پیامبر ماست که از تجریه و علم دانش بشری بیاموزیم و بکار بگیریم.

اهم اظهارات رئیس جمهور را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در مجلس دوم، نمایندگان تهران با مدیریت مرحوم هاشمی رفسنجانی به این تصمیم رسید که تهران نیاز به مترو دارد. بنده و آقای دری نجف آبادی مسئول این کار شدیم و بخشی از روزهای هفته به این می‌گذشت که چگونه متروی تهران آغاز شد.

*طبق گزارشات ما بیش‌ از ۹ میلیارد سفر توسط مترو تا امروز انجام گرفته است. اگر مترو نبود، همه این مقدار سفر باید توسط اتوبوس و خودروی شخصی انجام می‌شد و چقدر سوخت مصرف می‌شد.

*دولت، حکومت و قدرت کوتاه‌مدت است، آنچه می‌ماند خدمت به مردم است.

*هر روز که می گذرد و کارگران،‌مهندسان و مدیران لایق ما قادرند گلی را برای مردم شکوفا کنند و یا خدمتی انجام دهند مایه خوشحالی است .

*آنچه که می ماند خدمت به مردم است ،‌ اگر ما بتوانیم به این مردم بزرگ، لایق و شجاع که در روزهای سخت جوهره خود را نشان داده اند به وظیفه مان عمل کرده ایم.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.