این نشت داده ها برای اولین بار توسط شرکت سایبری امنیتی Twelve Security کشف شد و شامل نام کاربری ، ایمیل ، اطلاعات وای فای و داده های بهداشتی افراد بود.

 

این شرکت تأیید کرد که داده ها در معرض نمایش گذاشته شده است اما هنوز مشخص نشده است که چه افرادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. براساس گزارش رسمی داده های شخصی میلیون ها نفر که دارای دوربین های امنیتی خانگی Wyze هستند ، به صورت آنلاین فاش شد.

گذرواژه‌ها و اطلاعات مالی افراد در این نشت گنجانده نشده است. بنیانگذار Wyze دونگشنگ سونگ تأیید کرد که داده ها در یک پست وبلاگی در معرض نمایش گذاشته شده اند. به گفته شونگ ، این مشکل نتیجه "اشتباه" یک کارمند Wyze بود که داده ها را از یک سرور به سرور دیگر منتقل می کرد.شونگ نوشت: "ما هنوز در حال بررسی این رویداد هستیم تا بفهمیم که چرا و چگونه این اتفاق رخ داده است."

داده ها شامل برخی از "معیارهای بدن" مانند قد ، وزن و جنسیت برای زیرمجموعه های کاربران نیز می شد. شرکت wyze شروع به اطلاع رسانی به کاربران آسیب دیده کرده است که رمزهای عبور خود را دوباره تنظیم کنند. این یکی از بدترین اشتباهها در حوزه افشای داده های مربوط به دوربین های امنیتی خانگی است. در اوایل این ماه ، هکرها به رمزهای عبور هزاران صاحبان دوربین آمازون رینگ دسترسی پیدا کردند اما برخلاف Wyze ، آمازون اصرار داشت که این رمزهای عبور از شخص ثالثی به سرقت رفته است و نه سیستمهای شخصی آمازون.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.