بلومبرگ گزارش داد، بزرگ ترین اقتصاد جهان به مانند بسیاری از اقتصادهای دیگر جهان به اقتصاد شهری متکی شده و بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی در داخل این مناطق متمرکز شده است. آن طور که داده های مرکز سرشماری آمریکا نشان می دهد، ۳۲.۳ درصد کل تولید ناخالص داخلی در اختیار ۳۱ شهر بزرگ این کشور است.

شهر لس‌آنجلس که تقریبا اقتصادی به بزرگی کل اقتصاد عربستان دارد تا پایان سال گذشته بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی آمریکا بوده است و به طور متوسط در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ این شهر ۳۹۵.۲ میلیارد دلار کالا و خدمات برای اقتصاد آمریکا تولید کرده است.

پس از لس آنجلس نیز نیویورک به عنوان دومین قلب تپنده اقتصاد آمریکا معرفی شده است تا جایی که حدود پنج درصد کل تولید ناخالص داخلی آمریکا مربوط به این شهر بوده است. منطقه منهتن در سال ۲۰۱۸ به تنهایی ۳۴۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا افزوده است.

از سوی دیگر صنایع بزرگ آمریکایی نیز به طور ویژه ای در شهرهای بزرگ متمرکز بوده اند تا جایی که در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۰ درصد شرکت های  بزرگ آمریکایی در ۱۲ شهر مستقر بوده اند.

به تفکیک مشاغل مختلف نیز بخش بزرگی از صنایع مالی و بانکی در نیویورک مستقر بوده اند. لس‌آنجلس پایتخت سرگرمی و هنر آمریکا در سال گذشته بوده اما کشاورزی و ماهیگیری بیشتر در ایالت های شمالی نظیر آلاباما متمرکز بوده اند.

این ۳۱ شهر هم چنین نقش بسیار بزرگی در بازار کار امریکا داشته اند؛ به طوری که ۲۶.۱ درصد کل شاغلین امریکایی و ۲۱.۹ درصد جمعیت امریکا در این ۱۲ شهر ساکن بوده اند. ‌

۱۲ شهر بزرگ آمریکا در سال گذشته به ترتیب شامل نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو، هوستون، فونیکس، فیلادلفیا، سن آنتونیو، سن دیگو، دالاس، سن خوزه، آستین و جکسون ویل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.