به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این نیروها با حضور پررنگ و گسترده در محله‌ی یاد شده تدابیر امنیتی را تشدید کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دهها جوان لبنانی در خیابان های اطراف و نزدیک منزل دیاب تجمع کردند و ۱۱ دستگاه اتوبوس حامل معترضان ساکن شهر طرابلس در شمال لبنان برای تحصن رو به روی منزل دیاب راهی بیروت شدند.

آنان دلیل اعتراض و تجمع خود را تصمیم دیاب به پذیرش نامزدی نخست وزیری لبنان و اقدام به تشکیل کابینه‌ی جدید این کشور عنوان و درخواست کرده‌اند وی از این اقدام منصرف شود.

جمعی از جوانان روستای «بشمزین» از توابع شهر «کوره» در شمال لبنان و نیز ساکنان منطقه «سوق الخان» در شهر حاصبیا برای اعلام همبستگی با معترضان مجسمه "مشت انقلاب" را در مرکز این شهر و نیز روستای یاد شده نصب کردند.

مجسمه اصلی «قبضة الثورة» یا مشت انقلاب از زمان شروع جنبش اعتراضی مردم لبنان در مهر ماه گذشته در میدان شهدا در مرکز بیروت نصب شد. افراد ناشناس آن را آتش زدند اما معترضان دوباره نصب کردند.

همچنین عصر شنبه شماری از شهروندان لبنانی مقابل مرکز پلیس منطقه ریاق در استان بِقاع در شرق لبنان در اعتراض به احضار و بازداشت ۱۵ نفر از معترضان تجمع کردند.

این افراد به دلیل پاره کردن عکس بعضی از رهبران مذهبی و مقام‌های سیاسی به ویژه عکس «میشل عون» رییس جمهوری لبنان بازداشت شده‌اند.

در این ارتباط «انور خلیل» نماینده مجلس لبنان شنبه شب با صدور بیانیه‌ای در بیروت نسبت به تاخیر در تشکیل کابینه ی جدید به نخست وزیر منتخب هشدار داد و نوشت: وضع نامساعد اجتماعی، اقتصادی و مالی لبنان بیش از این تحمل فقدان دولت مسوول را ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که وزیران عضو کابینه‌ی حسان دیاب از شخصیت‌های پاکدست و بدون سوء پیشینه باشند.

قرار است دیاب ظرف روزهای آینده دولت کوچک (مرکب از ۱۸ وزیر)، مستقل و فن سالار خود را تشکیل دهد و برای گرفتن رای اعتماد به مجلس لبنان معرفی کند.

وی جمعه شب با رییس جمهوری لبنان دیدار و تازه ترین گزارش خود از رایزنی‌هایش در مورد شکل کابینه و اعضای آن و سهم هر طایفه را به وی ارایه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.