عربستان سعودی، سفیر خود در اردن را تغییر داد و شاهزاده «نایف بن بندر السدیری» را به عنوان سفیر جدید، تعیین کرد.

وبگاه خبری عربی۲۱ نوشت، «رسانه‌های سعودی می‌گویند، سفیر جدید نایف بن بندر السدیری، نویسنده و دیپلمات [باسابقه] سعودی است که ۲۳ سال است در وزارت امور خارجه مشغول به کار است». 

نایف السدیری جایگزین شاهزاده خالد بن فیصل بن ترکی آل سعود شده است. خالد، از اکتبر ۲۰۱۵ سفیر ریاض در اَمان بود.

نایف السدیری پس از دریافت منصب جدید در توییترش از شاه سعودی تقدیر و تشکر کرد که به او اعتماد شده است تا در این منصب قرار بگیرد.

نایف، تاکنون مناصبی مثل سفیر ریاض در کانادا، عضویت در هیأت نمایندگی دائم سعودی در سازمان ملل و مخبر کمیته سوم حقوق بشر از گروه آسیایی سازمان ملل را تجربه کرده است. او همچنین مدیر کل اداره سازمان‌های تخصصی در وزارت خارجه سعودی هم بوده است. 

وبگاه شبکه خبری «رؤیا» اردن نیز در گزارشی به معرفی سفیر جدید سعودی پرداخت و نوشت، نایف متولد سال ۱۹۶۳، صاحب سه پسر و یک دختر و دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم سیاسی است. او سال ۱۹۹۶ به وزارت امور خارجه و یک سال بعد به هیأت نمایندگی دائم سعودی در سازمان ملل پیوسته و سال ۲۰۱۲ نیز رئیس تیم کارگروه خلع سلاح اتمی شده است. او به زبان انگلسی مسلط است.

اردن و عربستان در مدت اخیر شاهد نوعی سردی در مناسبات خود بودند. طرح «معامله قرن» که رئیس جمهور آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی آماده کرده و عربستان سعودی از آن حمایت می‌کند، سبب نارضایتی شدید اردن شده است چرا که این طرح حق بازگشت آوارگان فلسطین را نادیده گرفته و قصد دارد اردن را به نوعی، «وطن جایگزین» معرفی کند چرا که بر اساس این طرح، آوارگان فلسطینی در اردن که تعدادشان بیش از سه میلیون برآورده شده است، این کشور را که دچار مشکلات اقتصادی عدیده از جمله آمار بالای بیکاری است، ترک نخواهند کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.